Miguel Ángel Aragón: «L’educació és un bé públic que no s’ha de desvirtuar i que cal t...
El Miguel Ángel va començar en el món de l’educació de manera casual. En acabar la carrera de Químiques l&rsq...
Aprenents autònoms
Les funcions executives i els processos metacognitius són elements fonamentals perquè les nostres alumnes i els nostres alumnes esdeving...
Aprendre en aquesta situació (II)
De la competència literària a la cultural a l’aula universitària: Blues de Trafalgar
La novel·la Blues de Trafalgar, de José Luis Rodríguez del Corral (2012), és presentada com una eina per desenvolupar la c...
La producció de curtmetratges a l’escola
Fa quinze anys que, al CEIP Juan Carlos I, d’Almenara (Castelló), es produeixen curtmetratges al voltant de la literatura o la investigac...
Escriptura creativa per a l’apoderament a l’aula
Tradicionalment, a les aules de secundària i a la universitat, la literatura s’ha treballat seguint el model de transmissió del co...
Tradició i renovació a l´aula
Uns quants anys després que comencés la introducció de les TIC a l’ensenyament de la literatura, aquestes no han aconseguit...
L’aprenentatge de la lectura literària
En aquest text, amb el que conclou aquesta monografia sobre la formació de lectors literaris, s’ofereixen les respostes de diversos espec...