De l’ou a la papallona
El mes de gener de 2011, ja fa quatre anys i mig, vam començar a publicar mensualment un «flaix», un article breu que proposava div...
Escriure i aprendre coneixements
L'article aborda alguns dels aspectes implicats en l'escriptura de textos d'àrees no lingüístiques en el cicle superior de primària. ...
Amb les famílies: La participació de les famílies a l’escola.
Entenem que el paper principal en l'educació dels infants l'ha de tenir la família, per tant, l'escola acull les criatures i els seus p...
CON LAS FAMILIAS
Las familias en el juego de voces y ecos CEIP Rafal Vell (Palma de Mallorca) Imaginemos… «el aula como esfera constituida para el juego d...
Materials a l’escola infantil 0-3: objectes que teixeixen la vida quotidiana
Quan parlem de materials a l’escola infantil sembla inevitable que els relacionem amb la didàctica. Aquesta associació compo...
Fragilitat
Hem construït una societat que no vol el dubte, que no admet la discrepància, que no estima la incertesa, que anul·la el dèb...
L´alumnat competent requereix contextos grupals rics
A l’article, s’hi reflexiona sobre com es poden afavorir contextos d’equip que millorin el desenvolupament de les competèncie...
Reflexionar sobre la llengua per aprendre a escriure. Un repte difícil però necessari
En aquest text, hi reflexionem sobre la importància d'un ensenyament-aprenentatge dels coneixements sobre la llengua dialògic i context...