Hacer de maestro hoy
Fer de mestre avui és diferent de fer de mestre en un altre temps? Possiblement, en el fons, no; ara bé, en les formes, segur que sí. ...
Rastrejant per la Xarxa: Utopedia #8
Una educació transformadora
Una educació transformadora hauria de poder ajudar la persona a dotar-se d’eines d’anàlisi i de la capacitat per prendre par...
L´alumnat competent requereix contextos grupals rics
A l’article, s’hi reflexiona sobre com es poden afavorir contextos d’equip que millorin el desenvolupament de les competèncie...
¿Somos docentes saludables?
Cuidem-nos, equip interdisciplinari de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb el projecte compartit de desenvolupar compet&eg...
Afavorir la presa de decisions des del Consell de Petits
L’estructura organitzativa del centre afavoreix moments durant els quals els infants poden prendre decisions sobre temes que els afecten....
Reflexionar sobre la llengua per aprendre a escriure. Un repte difícil però necessari
En aquest text, hi reflexionem sobre la importància d'un ensenyament-aprenentatge dels coneixements sobre la llengua dialògic i context...
Propostes pedagògiques i punts suspensius…
En aquest article, l'equip de l'escola El Martinet, de Ripollet (Barcelona), ens ofereix algunes reflexions sobre la proposta pedagògica.