Resolguem: horari i calendari escolar–familiar, amb diversitat
Els debats sobre la conciliació de l’horari familiar i l’horari escolar han estat presents de manera recurrent al llarg dels anys. ...
Tres mals usos de l´expressió «nivell de competència curricular»
El nivell de competència curricular (en endavant, NCC) es configura com allò que l’alumnat domina, sap fer, té adquirit o, ...
L’atenció a la salut mental des dels centres educatius
En aquest article s’argumenta, en primer lloc, la necessitat que els centres educatius tinguin entre els seus objectius institucionals la...
(En)Raonem en parella: tutoria entre iguals per desenvolupar la resolució cooperativa de problemes
(En)Raonem en parella és un programa educatiu desenvolupat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la UAB, que, emprant la...
Les escoles com a organitzacions saludables
El concepte d’organitzacions saludables s’ha anat desenvolupant al final del segle xx i l’inici del xxi des de la psicologia de la s...
Lideratge per a l´aprenentatge. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
¿Votamos? Mejor buscamos el consenso
La programación de las CCBB en el marco escolar: una solución coherente
En aquest capítol es mostra de manera detallada la proposta de programació de les competències bàsiques en el marc escolar...