Claudio Naranjo: «Qui sap més d’educació són els educadors»
Qualsevol professional que entengui l’educació com un procés continu per assolir el desenvolupament humà coneix les aportac...
Restos con historia
L’escola Ítaca de Manresa es defineix com una escola acollidora, que respecta la identitat personal i la diversitat de cadascú, ob...
Com dirigim els propis processos d’aprenentatge?
Hem compartit, al fòrum de la web, l’article de l’Antoni Portell amb el títol que encapçala aquesta secció, on...
Escola infantil i universitat
La matemática de las mariposas
Chuang-Tse soñó que era una mariposa. De pronto despertó: era Chuang-Tse y se asombró de serlo. Ya no le era posible saber si era Chu...
Lingüística crítica y pedagogía del lenguaje
Este trabajo intenta trazar un derrotero básico y relativamente fundamentado que pueda orientar la gestión de los maestros en lo que ti...
La transición: realidad del pasado y revisionismo del presente
Comenzamos el año 2011 llevando a nuestro "primer monográfico" del primer trimestre una cuestión muy de actualidad: ¿hay que reinterp...
Finlàndia, a la lectura mitjançant l’escriptura
Combinar el mètode fonètic i el mètode lèxic amb la utilització d’ordinadors facilita l’aprenentatge de...