Un manifest en blanc per al museu i l’escola
Les comunitats d’aprenentatge en museus, com ara Musaraña, ens ajuden a donar sentit de nou a les paraules art i educació. Una pro...
Multiplicacions russes
Hem dedicat tant de temps a les multiplicacions a l’escola que ens pensem que ho sabem tot (fins i tot més del que voldríem) sobre...
Sergi del Moral: “Al betacamp no hi ha els rols d’expert-aprenent, i això xoca”
Fill de mestres, tot i haver realitzat la llicenciatura de Matemàtiques, a Sergi del Moral sempre li havia interessat la docència, per&o...
La reproducció: deure o necessitat?
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), breus retalls de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Avaluem les necessitats de l’alumnat… Avaluem les necessitats de l’aula?
L’avaluació psicopedagògica serveix per valorar les necessitats educatives especials de l’escolar, determinar-ne el nivell d...
Investigacions sobre l´aprenentatge basat en projectes (ABP)
L’aprenentatge basat en projectes comporta millores significatives en l’aprenentatge de l’alumnat. Edutopía, fundació ...
A les escoles, les persones adultes de les famílies són còmplices o instruments?
Per acompanyar els infants, la col·laboració amb les seves mares i els seus pares és imprescindible. Però, com donem forma...
La formació dual
La tradició de la formació inicial dels docents s’ha basat en un conjunt de plantejaments sobre com haurien de ser l’educaci...