Sense llibre de text a classe
Un grup de tercer d’educació secundària presenta problemes de disciplina, que sorgeixen a partir de la manera d’impartir l&r...
Fem cinc cèntims, un concurs per retallar la cua de l’atur
Fem cinc cèntims és un concurs d’idees innovadores de negoci, adreçat als alumnes de cicles formatius, que els apropa al tr...
Exclusió socioeducativa i igualtat d’oportunitats
Aquesta experiència es basa en el projecte «Aula compensatòria», implementat per una ONG en les seves instal·lacions,...
Canviar rols i crear vincles entre cursos
L’article explica una experiència que va tenir lloc a l’escola Sadako, el passat curs 2012-2013. Va ser un intercanvi de rols entre...
Docents als hospitals de dia per a adolescents
Els hospitals de dia per a adolescents són una realitat poc coneguda. Són espais on continuar, adaptada la situació, la formaci&o...
Llegir ara també serveix per aprendre ciències!
En aquest article presentem una metodologia innovadora basada en el foment de la lectura i aplicada amb èxit en l’ensenyament i l’a...
De corregir els exàmens a Co-Regir els aprenentatges
L'intent de millorar el treball dels alumnes en els exàmens ha provocat diverses modificacions en l'avaluació i la gestió de l'au...
Miquel Àngel Essomba, expert en temes d’interculturalitat. «Trencar barreres, construir ponts»...