El procediment d’anàlisi en la producció de textos: reconstruïr la consigna
Què cal fer per analitzar les produccions escrites dels alumnes i per seleccionar les dimensions a les quals caldrà donar prioritat en e...
Esport solidari
L’escola Rosella, de Viladecavalls, es defineix com un centre públic obert a la participació i amb voluntat d’educar per la ...
Si volen, poden
Si, en general, l’atenció als alumnes més capaços és purament testimonial, en l’etapa de secundària ten...
El cos i jo
Sisè de primària. Inici de curs. Activitat de lectura a l’aula de filosofia. Al personatge del relat se li adorm el braç i ...
«Llebres» i «tortugues»: una oportunitat per atendre la diversitat a l´aula
Com són contemplades les diferències entre l’alumnat a l’escola? Amb incomoditat? Com quelcom ineludible? Com a oportunitats...
Jordi Jané, sotsdirector educatiu d’un centre d’atenció sociosanitària a joves i adolescents: ...
Ens parla des del Centre Sociosanitari Residencial CTE Julià Romea, d'atenció a nois i noies amb dificultats importants, alguns d’...
Processos d’innovació i millora en les pràctiques de l’equip d’orientació
El text següent exposa la manera com un centre educatiu amb una àmplia trajectòria en processos d’innovació i millora ...
Ús del temps per part de la infància i l´adolescència
Els temps extraescolars d’infants i d’adolescents són objecte de reflexió i de controvèrsia social. El debat é...