Desigualtat i confinament. Les dificultats per fer escola des de la distància
En aquest article analitzem la diversitat de formes a partir de les quals els centres educatius catalans han respost a les condicions de ...
La dimensió digital en situacions escolars de confinament i postconfinament
El tancament dels centres escolars durant una quinzena de setmanes a causa de la COVID-19 ha obligat a repensar el paper de les tecnologi...
L’educació sota el microscopi
Aprenentatges del confinament
De la competència literària a la cultural a l’aula universitària: Blues de Trafalgar
La novel·la Blues de Trafalgar, de José Luis Rodríguez del Corral (2012), és presentada com una eina per desenvolupar la c...
La producció de curtmetratges a l’escola
Fa quinze anys que, al CEIP Juan Carlos I, d’Almenara (Castelló), es produeixen curtmetratges al voltant de la literatura o la investigac...
Escriptura creativa per a l’apoderament a l’aula
Tradicionalment, a les aules de secundària i a la universitat, la literatura s’ha treballat seguint el model de transmissió del co...
Tradició i renovació a l´aula
Uns quants anys després que comencés la introducció de les TIC a l’ensenyament de la literatura, aquestes no han aconseguit...