Controversias sociocientíficas
L’ensenyament de les ciències ha de formar ciutadans i ciutadanes capaços de participar en la societat del segle XXI de manera act...
Iniciar i sostenir pràctiques de docència compartida a les aules
La docència compartida (DC) esdevé una estratègia potent per l’aprenentatge entre docents i per la millora professional i d...
Patrícia i Daniel…, mestres de circ. L’escola sobre rodes
Quan et prepares una entrevista a uns mestres de circ, penses en algú que ensenya als infants a fer malabars, tombarelles i altres activi...
Renovar la nostra vocació pedagògica
Renovar la nostra vocació pedagògica Si algun llibre és capaç de renovar-nos la vocació pedagògica, davant l’esfor...
La diversitat com a valor
Fa gairebé tres dècades que es va crear el CEIP Nuestra Señora de la Asunción de Salamanca. Vam néixer defensant qu...
Ensenyament centrat en l’alumnat
La pedagogia centrada en l’alumnat és una perspectiva en la qual es fonamenta una part imprescindible del canvi que s’està p...
Llegir les ciutats, habitar els llibres
A La ciudad de los niños, Tonucci (2014) ens recorda que una ciutat sensible a les necessitats de la infància serà millor per a t...
Obrim una finestra al món
Obrim una finestra al món és un projecte pedagògic, cooperatiu, investigador, crític i emancipador, que comença a l...