El joc del sac i les boletes
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
L’escola del camp al Brasil i l’enfortiment del territori agrari
El present article té per objectiu conceptualitzar l’escola del camp, que, al Brasil, té unes connotacions que la distingeixen de ...
Fernando Ormazabal, mestre als 52 anys i fuster. «No s’aprèn el que t’ensenyen. S’aprèn ...
Fernando Ormazabal és mestre d’infantil i primària a l’escola Príncep de Viana, de Lleida. Té 54 anys i en fa ...
Per arrodonir: Repensant els menjadors escolars
Els clubs de lectura i lectura compartida
La lectura compartida és un espai privilegiat per desenvolupar la intel·ligència emocional. Es tracta d’una capacitat impor...
Mar Romera, maestra y pedagoga, presidenta de la Asociación Pedagógica Francesco Tonucci. Escuc...
«No vaig tenir mai cap mestre a qui calgui recordar», diu la Mar tranquil·lament però amb certa llàstima. «Als ...
Ritme a les aules
Actualment, les intencions pedagògiques de l’educació artística, en general, i de l’educació musical, en parti...
Cap al residu zero
Cap al residu zero El millor residu és el que no es produeix Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de repl...