El llibre aporta un instrument d’anàlisi de la pràctica educativa, així com propostes i reflexions interessants i útils sobre la millora de la competència comunicativa (parlar i escoltar) dels alumnes des d’una perspectiva ecofuncional. Per bé que se centra en les escoles inclusives d’educació infantil i primària, no resulta menys útil en els entorns d’educació especial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre aporta un instrument d’anàlisi de la pràctica educativa, així com propostes i reflexions interessants i útils sobre la millora de la competència comunicativa (parlar i escoltar) dels alumnes des d’una perspectiva ecofuncional. Per bé que se centra en les escoles inclusives d’educació infantil i primària, no resulta menys útil en els entorns d’educació especial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agradecimientos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza y el aprendizaje de la lengua oral
Aquest capítol consisteix en una explicació de l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua oral entesa des del marc de l’EVALOE (escala de valoració de l'ensenyament de la llengua oral en context escolar), que conceptualitza el llenguatge com un sistema multifuncional i multidimensional. S'aborda el marc ecofuncional que té aquesta escala i la importància de la interacció comunicativa a l'aula per ensenyar i aprendre la llengua oral. Per acabar, es tracta la metodologia conversacional, posant el focus en tres àrees: el context i la gestió de la comunicació, el disseny instruccional i les funcions comunicatives i estratègies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Algunos términos útiles para utilizar esta prueba: glosario
En aquest capítol, es presenta un glossari, entès com una recopilació de termes i les seves definicions, que s'utilitzen al llarg del llibre. Els conceptes que s'inclouen en aquest capítol estan definits des d'una perspectiva pragmàtica i ecofuncional, que entén el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge com a fruit de la participació en situacions interactives i socials, en les quals les estratègies comunicatives, d'ensenyament i aprenentatge de l'adult són fonamentals. Els termes que es defineixen estan ordenats alfabèticament per poder identificar amb facilitat l'aspecte que es vulgui revisar en el moment d'aplicar l’EVALOE. A més, s'assenyala entre parèntesi la subescala en la qual es troben.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La EVALOE como instrumento para valorar las interacciones comunicativas entre docentes y alumnos en el aula
En aquest capítol, en primer lloc, s'explica l'origen de l’EVALOE, vinculat al desenvolupament de la comunicació i el llenguatge i relacionat amb el desenvolupament de la competència lingüística. A continuació, es descriuen breument les dues parts que constitueixen l'instrument, l'escala d'observació de la realitat a les aules: el context i la gestió de la comunicació, el disseny instruccional i les funcions comunicatives i estratègies posades en joc, i l'entrevista en profunditat que es realitza amb els mestres per reflexionar sobre els punts esmentats anteriorment. Així mateix, s'aporten unes breus indicacions sobre qui pot utilitzar-los i els objectius que s'han proposat en construir-los. A més, es presenten les normes d'utilització, la valoració i la interpretació dels resultats de les dues parts de la prova. Per finalitzar, es recullen una sèrie de suggeriments per a la intervenció, plantejats com a suports als docents per utilitzar aquests resultats en contextos i situacions diverses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escala de observación
Aquest capítol ofereix, en l'àmbit de l'escala de valoració de l'ensenyament de la llengua oral en context escolar (EVALOE), una escala d'observació que el professorat pot utilitzar directament. L'escala d'observació està dividida en tres subescales: context i gestió de la comunicació, disseny instruccional i funcions comunicatives i estratègies. Inclou material fotocopiable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Protocolo de la entrevista en profundidad
Aquest capítol ofereix, en l'àmbit de l'escala de valoració de l'ensenyament de la llengua oral en context escolar (EVALOE), un protocol de l'entrevista en profunditat. L'anàlisi conjunta de les respostes a les preguntes formulades pretén contribuir al disseny de possibles processos de canvi en relació amb l'ensenyament i l’aprenentatge de la llengua oral en totes les matèries del currículum. El mateix capítol presenta les preguntes perquè el professorat pugui utilitzar i recollir informació sobre els temes següents: context i gestió de la comunicació, disseny instruccional de la llengua oral en les diferents matèries i funcions comunicatives i estratègies. Inclou material fotocopiable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pauta para el vaciado y el análisis de la entrevista en profundidad
Aquest capítol ofereix, en l'àmbit de l'escala de valoració de l'ensenyament de la llengua oral en context escolar (EVALOE), una pauta per al buidatge i l'anàlisi de l'entrevista en profunditat. El mateix capítol presenta les taules i els conceptes perquè el professorat pugui utilitzar i analitzar la informació recollida en l'entrevista sobre els temes següents: context i gestió de la comunicació, disseny instruccional de la llengua oral en les diferents matèries i funcions comunicatives i estratègies. Inclou material fotocopiable.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas