Ser niña, ser niño
¿Cuestión de género?
E-premium llibres - Número: 26 (novembre 21)
ISBN / EAN : 9788418627569 - ISBN / EAN EPUB: 9788418627583
21,00€19,95€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Prólogo
Aquest pròleg reflexiona sobre un model d'educació que prevegi i respecti les diferències individuals i proporcioni a cada persona la possibilitat de construir la seva identitat afectiva, sexual i de gènere sense supeditar-se cegament a les condicions de la seva societat. S'emfatitza també una reflexió al voltant dels rols de gènere, el sistema social i l'androcentrisme.
Introducción
En aquesta introducció l'autora centra la seva atenció en la reflexió sobre la pregunta «Ja saben si serà nen o nena?» i emfatitza en el fet de veure com el sexe que s'atorga a les persones és important ja que és la primera classificació que pateix la persona de les diverses que es produiran al llarg de la seva vida.
Entre la biología y la socialización
En aquest capítol es parla de la relació entre el que portem en néixer i el que es viu i s'experimenta, així com la importància de la socialització en la construcció de la personalitat. És a dir, com influeixen les joguines, els contes o els mitjans de comunicació en la socialització que rebem. En aquest sentit, també es descriuen les diferències entre el sexe i el gènere i les continuïtats que s'estableixen amb l'orientació afectivosexual dins del sistema establert.
Cómo se aprende a ser niña, a ser niño
L'autora se centra en la construcció de la personalitat de la nena i del nen, així com l'aprenentatge del gènere: com s'aprèn, què s'aprèn i per què s'aprèn. En aquest sentit, aborda la influència d'altres persones en els aprenentatges i descriu i aprofundeix en què és la identitat de gènere i com es construeix, tractant aspectes com les expectatives, les generalitzacions, les experiències pròpies i les necessitats personals com a elements que influeixen en les interrelacions amb les altres.
Continuamos. Hay que sumar, no restar_
En aquest capítol l'autora proposa la interrelació i concreció dels conceptes i les reflexions que s'han exposat per abordar l'educació de les criatures. Aquest fet exigeix i possibilita una educació lliure de sexisme i s'endinsa en les funcions de les persones adultes en una educació equitativa lliure de sexisme. El replantejament, la reconstrucció o el desaprendre personal de les persones adultes possibilita una educació més ètica i lliure als infants.
Referencias bibliográficas
Para saber más
Personalització del contingut
Autors
Etapes
Categories
Educació afectiva / sexual, Educació en família, Educación afectiva / sexual, Educación en familia, Gènere i educació, Género y educación
Col·leccions
Paraules clau del producte
coeducación, estereotipos de género, feminidad, género y educación, género y sexo, masculinidad, roles de género, roles de sexo