Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
S'aborden diferents recursos com els MOOC, els pòdcast, els vídeos digitals, les xarxes socials, la realitat augmentada, les narratives digitals, els escriptoris intel·ligents o les aplicacions com Kahoot.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avances disruptivos de la tecnología digital: reconceptualización del ser humano y redefinición del rol del profesorado
L'avenç accelerat i exponencial de les tecnologies digitals i la crisi generada per la COVID-19 ha evidenciat la necessitat de tenir coneixements dels temes rellevants de biotecnologia. En el capítol es presenten les dades d'un qüestionari emplenat per docents hispanoamericans sobre aquests temes i com els possibles canvis afecten algunes característiques dels éssers humans, a l'educació i el rol del docent en el futur.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formación en competencias digitales. Diseño y evalaución T-MOOC para el profesorado
Diferents organitzacions i estudis apunten la necessitat de transformar digitalment els sistemes educatius. Per això, un dels factors fonamentals és el desenvolupament de la competència digital docent. Aquest capítol presenta les troballes més significatives del projecte DIPROMOOC, enfocat a la millora de les competències digitals del professorat no universitari. Finalment, es discuteix la incorporació dels TMOOC a la formació docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El pódcast como recurso digital para el parendizaje
El pódcast s'ha convertit en un recurs d'aprenentatge fonamental en l'etapa universitària. A causa d'això, aquest capítol se centra en analitzar el seu paper formatiu mitjançant un estudi bibliomètric. Els resultats assenyalen que és un recurs en alça, sobretot durant la pandèmia, amb major impacte als Estats Units i sent la medicina el camp d'estudis per excel·lència en la seva utilització.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desarrollo de la compentencia digital docente a través del vídeo interactivo
En aquest capítol es presenta una experiència que ha pres com a referència el marc DigCompEdu, per treballar amb el professorat en formació les àrees de Compromís professional, Contingut digital i Ensenyament i aprenentatge, des d'una dinàmica basada en el disseny i desenvolupament d'una peça educativa en format de vídeo interactiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Redes sociales y educación superior: rompiendo barreras entre la esfera formal y la informal
Les xarxes socials ofereixen una possibilitat valuosa per connectar l'aprenentatge formal i l'informal. Aquest capítol pretén, mitjançant una revisió de la literatura, analitzar les estratègies que s'estan implementant en educació superior per a la integració de les xarxes socials en l'aprenentatge. Els resultats apunten a una percepció positiva dels agents per al seu ús en diferents àrees de coneixement i per a diferents activitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La realidad aumentada y virtual para el aprendizaje de la didáctica de las ciencias sociales
La realitat augmentada i virtual s'han convertit en una nova eina que s'ha obert pas dins de les aules educatives al nostre país. Per aquest motiu, ens centrem en la seva anàlisi i les seves possibilitats per a l'aprenentatge de les ciències socials segons la normativa vigent. Els resultats ens mostren que la legislació no assenyala el seu ús de manera taxativa, deixant en mans de les capacitats dels centres i els docents el maneig d'aquesta tecnologia per a l'ensenyament de les ciències socials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ludificando la evaluación. Kahoot! en el aprendizaje universitario
L'última dècada ha augmentat la utilització del joc com a mètode per millorar el procés educatiu. Una de les eines per ludificar l'avaluació és Kahoot! Amb aquest capítol es pretén examinar el seu ús en el context universitari a través de tècniques bibliomètriques. En aquest sentit, els resultats destaquen que es tracta d'una temàtica en ple desenvolupament que millora l'aprenentatge significatiu i el rendiment de l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Narrativas digitales para promover el aprendizaje en educación infantil
En el present treball plantegem la utilització, per part dels futurs docents, del conte digital com a recurs didàctic dins de l'etapa d'infantil. Els docents en formació inicial ho consideren un recurs que podrà contribuir a millorar els processos d'aprenentatge i potenciar la motivació, la creativitat i la col·laboració, així com el pensament crític de l'alumnat, afavorint el desenvolupament dels objectius curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los escritorios inteligentes (Samsung DeX) y sus aplicaciones educativas
Els escriptoris intel·ligents suposen un recurs digital educatiu amb cada vegada major projecció i utilitat. En aquest capítol, ens encarreguem de donar a conèixer les seves principals funcionalitats, així com elements concrets que poden incidir en una millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge de manera rellevant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos digitales en educación: características y tipos
En l'actualitat, l'educació ha d'utilitzar recursos digitals per les seves característiques i avantatges. Podem buscar els que hi hagi a Internet en bancs de recursos i repositoris i utilitzar-los si disposen de la llicència que ens permeti fer-ho. No obstant això, hi ha ocasions en les quals el més convenient és la producció dels nostres propis recursos, per als quals, si disposem d'oportunitat, és convenient l'aplicació d'animació i interactivitat.