Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué se yo de las altas capacidades?
Són múltiples les preguntes que ens arriben sobre qüestions generals que es basen, en gran part, en l'oblit en què han quedat molts dels nostres fills o alumnes, ja que no s'han reconegut en ells unes capacitats que requerien informació per poder interpretar les seves conductes però, també, els seus rendiments escolars. Les preguntes més significatives les hem agrupat per temes. En aquest capítol tractarem les més generals o comunes, relacionades amb: la intel·ligència, les altes capacitats, allò que és innat i allò que és adquirit, el talent, els alumnes superdotats, la detecció, el diagnòstic i l'avaluació de les capacitats intel·lectuals, els professionals especialistes, etc. La comprensió del fenomen de la intel·ligència superior és essencial si volem ajudar adequadament, amb equitat, l'alumnat que la presenta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las percepciones familiares y sus dudas
Són múltiples les preguntes que ens arriben sobre qüestions generals que es basen, en gran part, en l'oblit en què han quedat molts dels nostres fills o alumnes, ja que no s'han reconegut en ells unes capacitats que requerien informació per poder interpretar les seves conductes però, també, els seus rendiments escolars. Les preguntes més significatives les hem agrupat per temes. En aquest capítol tractarem les qüestions més específiques i que tenen el seu epicentre en la família, mostrant les seves percepcions i dubtes sobre la satisfacció o la inquietud, la relació dels pares amb l'escola, l'estimulació primerenca, l'ajuda a casa, la rivalitat entre germans, etc. La comprensió del fenomen de la intel·ligència superior és essencial si volem ajudar adequadament, amb equitat, l'alumnat que la presenta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las instituciones familiares y escolares
Són múltiples les preguntes que ens arriben sobre qüestions generals que es basen, en gran part, en l'oblit en què han quedat molts dels nostres fills o alumnes, ja que no s'han reconegut en ells unes capacitats que requerien informació per poder interpretar les seves conductes però, també, els seus rendiments escolars. Les preguntes més significatives les hem agrupat per temes. En aquest capítol tractarem les qüestions més específiques i que tenen el seu epicentre en les institucions familiars i escolars, presentant les mesures educatives més eficaces, com l'adaptació o l'acceleració, els possibles problemes emocionals o afectius dels alumnes, els plans personalitzats, l'avaluació, la relació amb les famílies, les ajudes que ofereixen les administracions educatives, etc. La comprensió del fenomen de la intel·ligència superior és essencial si volem ajudar adequadament, amb equitat, l'alumnat que la presenta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Adaptaciones ordinarias
Un cop s'ha procedit a la detecció d'altes capacitats i la seva avaluació posterior, ens plantegem les millors formes d'atenció escolar i extraescolar que permetin l'òptim desenvolupament individual, intel·lectual, afectiu o social de l'alumne. En aquest capítol detallem un conjunt de propostes educatives en forma de mesures que poden ser aplicades de manera individual o col·lectiva per a determinades edats i, sobretot, per a determinats perfils intel·lectuals. Totes elles s'adapten a ritmes d'aprenentatge, a nivells competencials, a models d'organització, a edats i metodologies d'aula. Fins i tot són aplicables a tot l'alumnat, sense exclusions. El capítol se centra, concretament, en les adaptacions curriculars ordinàries (de continguts, metodològiques, d'activitats, de recursos, d'agrupacions, dels espais).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos específicos de acelación
Un cop s'ha procedit a la detecció d'altes capacitats i la seva avaluació posterior, ens plantegem les millors formes d'atenció escolar i extraescolar que permetin l'òptim desenvolupament individual, intel·lectual, afectiu o social de l'alumne. En aquest capítol detallem un conjunt de propostes educatives en forma de mesures que poden ser aplicades de manera individual o col·lectiva per a determinades edats i, sobretot, per a determinats perfils intel·lectuals. Totes elles s'adapten a ritmes d'aprenentatge, a nivells competencials, a models d'organització, a edats i metodologies d'aula. Fins i tot són aplicables a tot l'alumnat, sense exclusions. El capítol se centra, concretament, en els recursos específics d'acceleració, compactació i anticipació ordinària, parcial, total o temporal de continguts i matèries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos específicos de enriquecimiento
Un cop s'ha procedit a la detecció d'altes capacitats i la seva avaluació posterior, ens plantegem les millors formes d'atenció escolar i extraescolar que permetin l'òptim desenvolupament individual, intel·lectual, afectiu o social de l'alumne. En aquest capítol detallem un conjunt de propostes educatives en forma de mesures que poden ser aplicades de manera individual o col·lectiva per a determinades edats i, sobretot, per a determinats perfils intel·lectuals. Totes elles s'adapten a ritmes d'aprenentatge, a nivells competencials, a models d'organització, a edats i metodologies d'aula. Fins i tot són aplicables a tot l'alumnat, sense exclusions. El capítol se centra, concretament, en els recursos específics d'enriquiment (aleatori, radial, vertical, horitzontal, grupal i intergrupal, multinivell, metacognitiu, extraescolar curricular i no curricular i de productes i creativitat).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Otras estrategias específicas de adaptación
Un cop s'ha procedit a la detecció d'altes capacitats i la seva avaluació posterior, ens plantegem les millors formes d'atenció escolar i extraescolar que permetin l'òptim desenvolupament individual, intel·lectual, afectiu o social de l'alumne. En aquest capítol detallem un conjunt de propostes educatives en forma de mesures que poden ser aplicades de manera individual o col·lectiva per a determinades edats i, sobretot, per a determinats perfils intel·lectuals. Totes elles s'adapten a ritmes d'aprenentatge, a nivells competencials, a models d'organització, a edats i metodologies d'aula. Fins i tot són aplicables a tot l'alumnat, sense exclusions. El capítol se centra, concretament, en estratègies específiques d'adaptació, com ara la redefinició dels temps, tutoria i mentoria, aules multinivell, activitats compartides, cursos monogràfics, jocs d'enginy i desafiament, recerca, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para saber más
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos específicos de agrupamientos
Un cop s'ha procedit a la detecció d'altes capacitats i la seva avaluació posterior, ens plantegem les millors formes d'atenció escolar i extraescolar que permetin l'òptim desenvolupament individual, intel·lectual, afectiu o social de l'alumne. En aquest capítol detallem un conjunt de propostes educatives en forma de mesures que poden ser aplicades de manera individual o col·lectiva per a determinades edats i, sobretot, per a determinats perfils intel·lectuals. Totes elles s'adapten a ritmes d'aprenentatge, a nivells competencials, a models d'organització, a edats i metodologies d'aula. Fins i tot són aplicables a tot l'alumnat, sense exclusions. El capítol se centra, concretament, en els recursos específics d'agrupaments, temporals i per temàtiques o continguts, així com en la interacció amb grups d'entorns escolars diferents i els tipus d'escolarització (dual, centres especialitzats i a distància).
Presenta de manera organitzada i amena una relació de preguntes sobre les altes capacitats amb les seves respectives respostes. També presenta un conjunt d’opcions i propostes escolars i extraescolars que poden ser aplicades de manera individual o col·lectiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presenta de manera organitzada i amena una relació de preguntes sobre les altes capacitats amb les seves respectives respostes. També presenta un conjunt d’opcions i propostes escolars i extraescolars que poden ser aplicades de manera individual o col·lectiva.