Aplega les principals aportacions en l'abordatge de l'acompanyament del desenvolupament psicomotor i la seva concreció en les sessions de psicomotricitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aplega les principals aportacions en l'abordatge de l'acompanyament del desenvolupament psicomotor i la seva concreció en les sessions de psicomotricitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Psicomotricidad. Pikler, Lapierre, Aucouturier y UAB diferencias conectadas és el resultat d'un treball conjunt del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu, que aborda la psicomotricitat des de múltiples enfocaments, respectant la diversitat i l'entorn del nen. Se centra en la formació de professionals en psicomotricitat i en la implementació de pràctiques educatives i preventives, apuntant a consolidar la disciplina en àmbits acadèmics i pràctics. Inclou contribucions de referents com Pikler, Lapierre i Aucouturier, integrant teoria i pràctica per a enriquir la formació i la intervenció psicomotriu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Emmi Pikler y su influencia en psicomotricidad
El primer capítol analitza la influència de Emmi Pikler en la psicomotricitat, destacant el seu enfocament en la motricitat lliure i autònoma des de la infància. Pikler va emfatitzar en la importància de l'entorn i el paper de l'adult en el desenvolupament del nen, advocant per un tracte respectuós i observador que permeti al nen explorar i aprendre al seu propi ritme, sense intervencions innecessàries. El seu mètode se centra en respectar el desenvolupament natural i espontani, proporcionant un ambient segur i estimulant per al creixement físic i emocional del nen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
André Lapierre: de la psicomotricidad relacional al análisis corporal de la relación
En aquest capítol s'explora la transició de la psicomotricitat relacional a l'anàlisi corporal de la relació per André Lapierre. Explica com Lapierre va integrar conceptes psicomotors en l'educació i teràpia, destacant la importància del joc i la motricitat lliure en el desenvolupament infantil, i com va evolucionar cap a un enfocament més analític i terapèutic, incorporant la dimensió emocional i afectiva del moviment en el seu treball.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Práctica Psicomotriz Aucouturier
Aquest capítol detalla la Pràctica Psicomotriu Aucouturier (PPA), que subratlla la interacció emocional i corporal en el desenvolupament infantil. Aucouturier proposa un ambient de joc que permet l'expressió espontània i segura, centrada en el plaer i l'acció. La PPA es basa en el respecte i la confiança cap a la capacitat expressiva del nen, fomentant la seva autonomia emocional i motriu a través de pràctiques educatives i terapèutiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación psicomotriz en la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB)
Aquest últim capítol aborda la integració de la psicomotricitat en la formació universitària en la UAB, destacant el seu enfocament transversal i multidisciplinari. Es discuteixen les metodologies emprades, la importància de la vivència corporal i la reflexió en l'aprenentatge, i com aquests elements contribueixen a la formació de futurs mestres i psicomotricistes, preparant-los per a intervencions educatives que abasten des de la teoria fins a la pràctica en entorns reals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusiones finales
Les conclusions finals del llibre destaquen la importància del moviment i l'acció en la psicomotricitat, subratllant la interacció entre teoria i pràctica. Els autors promouen una formació que respecta la individualitat i els processos vitals, centrant l'educació en la vivència corporal i l'acció creativa. S'emfatitza en la globalitat de la persona, interrelacionant aspectes motrius, cognitius, afectius i relacionals.