Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sociedad, cultura y educación musical
Una de les formes en què podem arribar a conèixer i comprendre els valors, actituds i característiques d’una societat determinada és a través de la música. Per això cal que els sistemes educatius prevegin l’ensenyament musical dins del currículum. En aquest capítol s’ofereix una visió general de les funcions de la música a la societat i a l’educació per tal de definir què suposa ensenyar música a l’aula de secundària al segle xxi. Així mateix, es plantegen diferents justificacions per a la inclusió de la música en els sistemes educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enfoques y tendencias en la educación musical
L’educació musical ha evolucionat al llarg dels anys. Per això, aquest capítol té com a objectiu abordar els diferents enfocaments, perspectives i solucions que hi ha hagut en les últimes dècades a l’educació musical. Així mateix, es plantegen algunes problemàtiques actuals i els grans mètodes d’educació musical que van sorgir al llarg del segle xx, incloent-hi un espai de reflexió sobre enfocaments habituals en les programacions de l’educació secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diversidad y educación musical
La qüestió de la diversitat a les aules i la resposta que s’ha de donar a aquesta problemàtica des de l’assignatura de música és el tema principal d’aquest capítol. Partint d’una definició del concepte de diversitat, el capítol se centra fonamentalment en la diversitat cultural i confronta els ambients escolars amb les cultures juvenils, posant de manifest la necessitat de crear ponts de comunicació que permetin vincular els interessos dels joves amb les propostes que es duen a terme a les aules. Així mateix, s’analitzen alguns projectes musicals considerats models de bones pràctiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensar la educación musical en el mundo digital
El desenvolupament tecnològic de les últimes dècades és un dels factors que ha provocat transformacions en l’àmbit de la música que obliguen a replantejar-nos molts dels nostres conceptes d’educació musical. Des d’aquesta perspectiva, en aquest capítol s’exploren els vincles que s’estableixen entre música i tecnologia, i es descriu com la revolució tecnològica ha generat noves pràctiques i formes de percepció i producció musical que s’han de tenir en compte a les aules. D’aquesta manera, es convida els docents a reflexionar sobre la relació entre tecnologia, música i aprenentatge musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rompiendo los muros del aula
El consum de música envaeix gran part de l’oci diari dels adolescents, a causa especialment del desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Aquest fet implica, sens dubte, una interacció entre aprenentatges formals, no formals i informals a l’educació musical. Aquest capítol tracta aquesta interacció, per la necessitat de revisar i actualitzar els currículums per tal d’adaptar-los a la realitat de l’alumnat, ja que l’educació formal continua aferrada a vells plantejaments, allunyats de les músiques actuals, els formats audiovisuals recents i la seva forma de consum.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de Música en secundaria
Quin ha estat el recorregut fins a arribar a l’actual currículum de la Llei orgànica d’educació (LOE)? Aquest capítol mira de respondre a aquesta i a altres preguntes relacionades amb el currículum de música a l’educació secundària obligatòria (ESO), entès com el marc de referència a partir del qual es dissenyen els processos d’ensenyament i aprenentatge. D’aquesta manera, s’analitzen i interpreten els principals elements del currículum de música, per tal de dur a terme un adequat disseny, planificació i posada en pràctica dels recursos necessaris per a l’ensenyament musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de Música en el bachillerato
Quin ha estat el recorregut fins a arribar a l’actual currículum de la Llei orgànica d’educació (LOE)? Aquest capítol mira de respondre a aquesta i a altres preguntes relacionades amb el currículum de música al batxillerat, entès com el marc de referència a partir del qual es dissenyen els processos d’ensenyament i aprenentatge. Així mateix, es revisen algunes lleis educatives fins a arribar a l’actual Llei orgànica d’educació (LOE). Amb això es pretén donar una idea global del que ha significat cadascuna d’elles per a la matèria de música al batxillerat, fins a l’establiment de la nova via de batxillerat d’arts escèniques, música i dansa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El perfil del profesorado de Música en secundaria y bachillerato
La major part de professors de música a secundària i batxillerat van iniciar el seu camí amb estudis professionals de música, però quines raons els van poder portar a convertir-se en docents de la música? Aquest capítol parteix d’una anàlisi de la formació inicial més habitual entre el professorat de música de les etapes d’educació secundària obligatòria (ESO) i de batxillerat, observant en quina mesura pot influir en les creences i els enfocaments adoptats per cada docent, i demanant-se si existeix un perfil de professor ideal.
l seu objectiu és oferir un marc teòric a partir del qual els professors i les professores de Música poden examinar críticament tant les seves pròpies idees com les de diferents autors respecte a l’educació musical en aquestes etapes educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
l seu objectiu és oferir un marc teòric a partir del qual els professors i les professores de Música poden examinar críticament tant les seves pròpies idees com les de diferents autors respecte a l’educació musical en aquestes etapes educatives.