Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Flipped classroom (clase invertida)
Què és la flipped classroom? En què consisteix aquesta metodologia? Quina relació té amb l’ús de les TIC? Aquest capítol busca respondre a aquests i altres interrogants al voltant del mètode pedagògic de la classe inversa, partint del seu marc conceptual per presentar una proposta d’aplicació (fases i passos a seguir) juntament amb les possibles limitacions i dificultats que es poden plantejar en el procés. Finalment, es presenta una experiència de la seva aplicació real en una aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera
Aquest capítol mostra una proposta d’innovació metodològica a través de l’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE). En particular, s’agafa com a exemple el cas de l’educació física i l’anglès i es mostren els passos seguits a partir d’una experiència real duta a terme a cinquè de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje-servicio
Aquest capítol aborda el mètode pedagògic de l’aprenentatge servei (ApS), insistint especialment en l’experiència pràctica d’acció i reflexió que proporciona. Després d’aclarir el concepte d’ApS, se’n descriuen les diferents modalitats existents i també es presenten una sèrie de recomanacions d’aplicació a l’hora d’utilitzar aquest mètode pedagògic, exposant els beneficis de la innovació educativa que suposa el seu ús, així com una proposta de la seva aplicació real en l’àmbit universitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje cooperativo: la técnica juego-concurso de De Vries
En aquest capítol es presenta l’aplicació de la tècnica cooperativa del joc concurs de De Vries com una alternativa d’innovació metodològica que pretén millorar l’adquisició de les competències, els objectius i els continguts educatius perseguits. Concretament, el capítol parteix del marc conceptual del model per presentar, després, una proposta per a la seva aplicació (fases i passos a seguir), juntament amb les possibles limitacions i dificultats que es poden plantejar en el procés. Finalment, es presenta una experiència de la seva aplicació real en una aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El uso del juego en educación. Gamificación
Què entenem per ludificació? Quins elements del joc integra? Quina relació té amb l’ús de les TIC? En quins nivells es pot dur a la pràctica? Aquest capítol parla de tot això, descrivint de quina manera la ludificació dels entorns educatius suposa una metodologia innovadora i atractiva dins de la docència. També es mostra un exemple de la seva aplicació real en l’àmbit universitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las historias de vida como método pedagógico
Què són les històries de vida? Quin paper tenen la memòria i la reflexió en les històries de vida? Com podem avaluar l’aprenentatge de l’alumnat amb aquesta metodologia? Aquest capítol busca respondre a aquests i altres interrogants al voltant d’aquest mètode pedagògic, a més de recollir una experiència basada en les històries de vida com a estratègia metodològica en la formació dels futurs docents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje por poryectos
En què consisteix l’aprenentatge per projectes? Com podem treballar les competències amb aquest mètode? Quin és el paper de l’alumnat? I el del docent? Aquest capítol parla de tot això, partint del seu marc conceptual per presentar una proposta d’aplicació (fases i passos a seguir) juntament amb les possibles limitacions i dificultats que es poden plantejar en el procés. Finalment, es presenta una experiència de la seva aplicació real a tercer de primària.
Es presenten diferents mètodes pedagògics actius, participatius i globalitzadors: flipped classroom, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera, aprenentatge-servei, gamificació, històries de vida i aprenentatge per projectes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es presenten diferents mètodes pedagògics actius, participatius i globalitzadors: flipped classroom, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera, aprenentatge-servei, gamificació, històries de vida i aprenentatge per projectes.