Menús de educación visual y plástica
Siete propuestas para desarrollar en el aula
E-premium llibres - Número: 210 (abril 05)
ISBN / EAN : 9788478273751 - ISBN / EAN PDF: 9788499802800 - ISBN / EAN EPUB: 9788419788269
19,50€18,52€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Introducción
Orientaciones didácticas y metodológicas
La línea, ¡qué lío!
La línea… entre rectas y curvas
Entre plantillas. Trabajando con formas
Un compás sin música
Aquest capítol consta d'una breu presentació personal que dona alguns indicis sobre la vinculació o el compromís de l'autor amb l'àrea, seguida d'una explicació sobre el punt de partida de la proposta. La proposta comprèn un bloc de quatre activitats per al cicle mitjà de primària, en un ordre de progressió creixent, distribuïdes al llarg del curs escolar. Pretén treballar el maneig del compàs, juntament amb altres procediments i tècniques que reforçaran conceptes que s'havien treballat anteriorment, com la textura, el color, la composició, la línia, la taca, etc., o que s'introduïen per primera vegada. Totes les activitats segueixen el mateix esquema: conceptes, procediments, materials, suport, temps, agrupació, procés, observacions, variacions i possibilitats. Juntament amb això, es mostra una seqüència gràfica que, de manera visual, indica com es desenvolupa la proposta i com se succeeixen les activitats. El capítol es tanca amb una reflexió i una llista d'objectius abordats a partir de les activitats. Inclou il·lustracions a color.
En busca del color perdido
El retrato. Una cuestión de narices
Aquest capítol consta d'una breu presentació personal que dona alguns indicis sobre la vinculació o el compromís de l'autor amb l'àrea, seguida d'una explicació sobre el punt de partida de la proposta. Les activitats proposades estan dirigides a 4t de primària i pretenen potenciar la capacitat d'observació i de reflexió de l'alumnat, prenent el tema del retrat com a fil conductor de la seqüència didàctica. Totes les activitats segueixen el mateix esquema: conceptes, procediments, materials, suport, temps, agrupació, procés, observacions, variacions i possibilitats. Juntament amb això, es mostra una seqüència gràfica que, de manera visual, indica com es desenvolupa la proposta i com se succeeixen les activitats. El capítol es tanca amb una reflexió i una llista d'objectius abordats a partir de les activitats. Inclou il·lustracions a color.
wwwoleml’institut.net, un proyecto de diseño
Aquest capítol consta d'una breu presentació personal que dona alguns indicis sobre la vinculació o el compromís de l'autora amb l'àrea, seguida d'una explicació sobre el punt de partida de la proposta. La proposta sorgeix de la petició de l'equip directiu d'un centre per al manteniment de la neteja. La proposta està dirigida a l’ESO i mostra tres blocs d'activitats: disseny d'una paperera, disseny d'elements visuals i reportatge fotogràfic. Totes les activitats segueixen el mateix esquema: conceptes, procediments, materials, suport, temps, agrupació, procés, observacions, variacions i possibilitats. Juntament amb això, es mostra una seqüència gràfica que, de manera visual, indica com es desenvolupa la proposta i com se succeeixen les activitats. També s'ofereixen diverses imatges a manera de suport per veure el procés de les activitats. El capítol es tanca amb una reflexió i una llista d'objectius abordats a partir de les activitats. Inclou il·lustracions a color.
Epílogo
Personalització del contingut
Resum
Després d’un capítol inicial sobre orientacions didàctiques i metodològiques generals, apareixen set capítols, ordenats segons el curs o el cicle al qual van dirigits, des d’educació infantil a primer curs de l’ESO. Cada un d’aquests presenta una proposta diferent en forma de seqüència, amb un punt de partida diferent. El llibre no està concebut com un receptari, tanmateix, utilitzant el símil gastronòmic volem indicar que sí està concebut a base de menús a la manera d’algunes cultures orientals que incorporen deu o més plats a la taula; petits plats que van traient a poc a poc, per donar temps als comensals per assaborir-los i assimilar-los abans de passar als següents. Se succeeixen els contrastos: picant, salat, dolç… Es barregen els sabors i les olors, els colors i les textures, de forma subtil i refinada, resultant en conjunt un menjar excel·lent, sa i nutritiu, que en ser paladejat activa els sentits… Bona degustació!
Autors
Fco. Javier Aragón Navarro, Valentín Lozano Bolivar, Montserrat Pascual Llop, Carmen Perez Rodríguez, Contxi Rosique Enguídanos, Marta Berrocal Capdevila Apellido2, Josep M. Gonzàlez Ramos, Mercè Gaja Lázaro
Categories
Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didáctica de la expresión visual y plástica, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tècniques de l'expressió visual i plàstica
Col·leccions
Paraules clau del producte
actividades, creatividad, educación plástica, educación visual, secuencias diácticas