Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De qué trata este libro
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Perspectivas teóricas: modernidad y posmodernidad, poder y ética
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Construir la primera infancia: ¿qué creemos que es?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Construir la institución para la primera infancia: ¿para qué creemos que sirve?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del discurso de la calidad al discurso de la creación de sentido
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Proyecto Estocolmo: construir una pedagogía con la voz del niño, del pedagogo y de los padres
El treball pedagògic de Reggio Emília s'ha anat fent cada vegada més famós, convertint-se en font d'inspiració per a un nombre creixent de persones durant els últims anys. No obstant això, per què és tan rellevant? Existeixen importants eines educacionals, com el procediment de documentació pedagògica, el paper del personal especialitzat o el temps dedicat a l'anàlisi, el debat i la reflexió sobre la praxi educativa; elements tècnics tots ells que manifesten una cosa més profunda: en concret, un exercici de la docència assentat en una profunda comprensió dels infants en relació amb el món. Aquest capítol relata la història del Projecte Estocolm i com aquest ha ajudat a entendre millor la paideía desenvolupada a Reggio.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La documentación pedagógica: una práctica para la reflexión y la democracia
Un major grau d'autorreflexibilitat és essencial per a la pràctica pedagògica, perquè amb ella podem ampliar el nostre horitzó social i construir una relació diferent amb la vida, el treball i la creativitat. Com podem, llavors, practicar una pedagogia reflexiva i comunicativa? Gràcies a la inspiració de les institucions per a la primera infància de Reggio Emilia, molts pedagogs i pedagogues han començat a utilitzar la documentació pedagògica com a eina de reflexió sobre la praxi educativa i com a mitjà per a la construcció d'una relació ètica amb nosaltres mateixos, amb l'altre i amb el món: el que aquí diem l'«ètica de la trobada». En aquest capítol veurem com podem transgredir les tradicions i constituir una pràctica alternativa dins de les nostres institucions per a la primera infància.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Direcciones minoritarias en el mundo mayoritario: riesgos y posibilidades
El propòsit d'aquest capítol és considerar fins a quin punt pot contribuir la perspectiva postmoderna a un diàleg real, que impliqui escoltar i respectar l'alteritat de l'altre, i a una remissió de les tendències hegemòniques en el camp de la primera infància. Creiem que la nostra perspectiva aporta una manera de fer possible que els treballadors de l'àmbit de la primera infància en el món minoritari desenvolupin unes relacions dialògiques i respectuoses amb els seus homòlegs del món majoritari i dels pobles del quart món. El projecte per a la formació de professionals de la primera infància que aquí es descriu va ser iniciat el 1988 pel Consell Tribal de Meadow Lake, que representa la població de les Primeres Nacions que viu a la zona centre-nord del Canadà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Què és la qualitat en l'educació infantil? Com es mesura? Com es garanteix? Quins models necessitem? Com assolim els resultats desitjats? Anàlisi del concepte de qualitat i experiències d'Estocolm, Canadà i Reggio Emília. L'essència del pensament de Loris Malaguzzi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què és la qualitat en l'educació infantil? Com es mesura? Com es garanteix? Quins models necessitem? Com assolim els resultats desitjats? Anàlisi del concepte de qualitat i experiències d'Estocolm, Canadà i Reggio Emília. L'essència del pensament de Loris Malaguzzi.