Las siete competencias básicas para educar en valores
Desarrollo personal del profesorado - Número: 11 (agost 07)
ISBN / EAN : 9788478275090 - ISBN / EAN PDF: 9788499801995 - ISBN / EAN EPUB: 9788499809731
ePremium Llibres
22,00€20,89€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Revolución educativa y educación en valores
Les revolucions solen estar provocades per un conjunt d’esdeveniments rellevants, fets que ho canvien i trastornen tot, que difícilment tornen enrere per deixar les coses tal com estaven i que, de vegades, poden ser molt positius. Avui l’educació viu una veritable revolució. En aquest capítol es mostren les causes d’aquesta revolució educativa, els reptes pedagògics als quals s’enfronta l’educació, la finalitat de l’educació en valors i les competències professionals que han de desenvolupar els educadors per ensenyar l’alumnat a viure
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ser uno mismo
Els valors donen sentit a la manera de fer i de viure de cada individu, i l’orienten quan s’ha d’enfrontar a situacions complexes, ja que són guies de conducta que actuen quan la persona es troba en situacions controvertides. Aquest capítol tracta la importància de clarificar els valors per educar en situacions d’alta diversitat moral. Així mateix, parla dels elements que intervenen en el procés d’autoconeixement personal, de la influència que tenen els educadors en el desenvolupament de l’alumnat i de com ha d’actuar el docent davant de situacions moralment controvertides.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reconocer al otro
Les relacions interpersonals impregnen amb intensitat la convivència de qualsevol grup humà, i la seva qualitat afecta de manera decisiva l’estat anímic i el nivell de rendiment de les persones. Aquest capítol revela la importància de crear vincles afectius entre mestres i alumnes, analitzant les diferents maneres en què es relacionen, coneixent les actituds que faciliten el reconeixement de l’altre, valorant les conseqüències formatives que tenen les relacions interpersonals i reconeixent l’humor com un recurs educatiu eficaç en la creació de relacions cordials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Facilitar el diálogo
El diàleg, com a mètode, exigeix un aprenentatge. Aprendre a dialogar implica l’entrenament de procediments dialògics, però el diàleg també és una finalitat moral. Els alumnes no tan sols l’han de dominar com a mètode, sinó que han d’adquirir conviccions profundes sobre el seu valor i sobre els hàbits per usar-lo de manera recurrent en situacions controvertides. Aquest capítol presenta els elements que intervenen en el procés dialògic i la repercussió que té en la formació de l’autonomia moral i la regulació de la vida col·lectiva a través de les assemblees de classe.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Regular la participación
Participar requereix implicar-se, formar part, intervenir en una activitat o projecte. Per això, és imprescindible que la institució escolar posi en marxa instàncies de participació que facilitin i canalitzin els interessos i la implicació personal. Aquest capítol presenta les característiques pedagògiques que defineixen la participació de l’alumnat en els centres educatius, les diferents modalitats i nivells de participació que hi ha, la importància de les pràctiques cooperatives en la formació moral de l’alumnat i els càrrecs de la classe com a recurs escolar per afavorir la participació de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trabajar en equipo
En les institucions educatives s’han produït tot un seguit de canvis que han fet del treball en equip una necessitat professional que va més enllà dels estils personals a l’hora de treballar com a docent. Aquest capítol valora les possibilitats que té el treball cooperatiu quan s’afronten situacions quotidianes de la vida a les aules, i mostra els elements que intervenen en la creació i consolidació d’equips de treball. Així mateix, presenta alguns espais des dels quals es pot treballar l’educació en valors en el centre, i destaca la importància d’atendre i respectar la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacer escuela
Les activitats que dia a dia es produeixen en un centre educatiu són impossibles de llistar, però totes s’adrecen a una mateixa direcció: fer una escola millor, en què la responsabilitat de cadascun dels membres i sectors de la comunitat educativa permetin construir un projecte comú. Aquest capítol se centra en els elements que configuren la cultura moral d’una escola i les pràctiques que permeten treballar-los. Així mateix, es valora la influència moral de les comunitats democràtiques i la importància de la participació de les famílies a l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trabajar en red
La trajectòria personal de cada subjecte està marcada per la seva participació en espais o entorns diversos. La pertinença a diferents medis genera espontàniament influències educatives. És per això que aquest capítol destaca el paper de les escoles en la creació de xarxes educatives, a causa de la interacció entre els diferents espais educatius en què també es desenvolupen moralment els nois i les noies. En aquest sentit, es presenta com a exemple l’aprenentatge servei, una activitat que combina processos d’aprenentatge curricular i servei a la comunitat en un sol projecte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Personalització del contingut
Etapes
Categories
Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Educació moral, Educación moral
Col·leccions
Paraules clau del producte
competencias, competencias básicas, competencias personales, competencias profesionales, entrenamiento, temas transversales, valores