Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Freinet, un maestro en la Escuela Nueva
Escriure sobre Célestin Freinet és fer-ho sobre l'escola i l'educació que parteix del nen o la nena, que té en compte totes les seves potencialitats i evolucions naturals i que intenta educar-los per a la vida. Aquest capítol efectua una aproximació teòrica a les idees i tècniques pedagògiques de Célestin Freinet. Hi veurem els seus antecedents i les seves influències, les seves idees i com el seu pensament va partir dels principis de l'Escola Activa fins a crear el seu propi moviment: l'Escola Nova. Així mateix, coneixerem les principals tècniques que conformen la seva pràctica educativa, les tendències i els moviments pedagògics freinetians, sobretot a Espanya i Itàlia, i el futur de la pedagogia Freinet en el segle XXI.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acerca de las invariantes: La naturaleza del niño
Freinet estructura les seves trenta invariants en tres apartats: la naturalesa del nen (invariants 1, 2 i 3), les reaccions del nen (invariants 4-10) i les tècniques educatives (invariants 11-30). En aquest capítol s'analitza cadascuna de les invariants pedagògiques pertanyents al primer apartat establert per Freinet: la naturalesa del nen o la nena. Cada invariant finalitza amb una adaptació personal dels tests que, a manera de semàfor amb les seves tres llums avaluadores (vermell, ambre o verd), Freinet incloïa al final de cada invariant, amb l'objectiu que cada mestre o mestra fes una autoavaluació de la seva pràctica educativa per millorar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acerca de las invariantes: Las reacciones del niño
Freinet estructura les seves trenta invariants en tres apartats: la naturalesa del nen (invariants 1, 2 i 3), les reaccions del nen (invariants 4-10) i les tècniques educatives (invariants 11-30). En aquest capítol s'analitza cadascuna de les invariants pedagògiques pertanyents al segon apartat establert per Freinet: les reaccions del nen. Cada invariant finalitza amb una adaptació personal dels tests que, a manera de semàfor amb les seves tres llums avaluadores (vermell, ambre o verd), Freinet incloïa al final de cada invariant, amb l'objectiu que cada mestre o mestra fes una autoavaluació de la seva pràctica educativa per millorar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acerca de las invariantes: Las técnicas educativas
Freinet estructura les seves trenta invariants en tres apartats: la naturalesa del nen (invariants 1, 2 i 3), les reaccions del nen (invariants 4-10) i les tècniques educatives (invariants 11-30). En aquest capítol s'analitza cadascuna de les invariants pedagògiques pertanyents al tercer apartat establert per Freinet: les tècniques educatives. Cada invariant finalitza amb una adaptació personal dels tests que, a manera de semàfor amb les seves tres llums avaluadores (vermell, ambre o verd), Freinet incloïa al final de cada invariant, amb l'objectiu que cada mestre o mestra fes una autoavaluació de la seva pràctica educativa per millorar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De los diarios, revistas y sitios web
En la seva obra Les invariants pedagògiques Freinet postula trenta principis o regles que, segons ell, han de guiar el treball educatiu, així com una guia per als i les joves mestres i una iniciació a les seves tècniques i als principis o invariants que les sustenten. Aquestes variants s'estructuren en tres apartats: la naturalesa del nen (invariants 1, 2 i 3), les reaccions del nen (invariants 4-10) i les tècniques educatives (invariants 11-30). Aquest capítol presenta la selecció d'un conjunt de textos publicats en diferents diaris, revistes i llocs web en els quals es reflexiona entorn de les invariants pedagògiques de Célestin Freinet.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actualidad de la Pedagogía Freinet
Van ser molts i moltes els que, durant el segle XX, van lluitar per canviar l'escola, gran part d'ells i elles anònims o poc reconeguts, encara que la seva tasca va contribuir a tenir l'escola actual. En aquest sentit, no és possible parlar de l'educació d'avui dia sense mirar cap a l'escola i els pedagogs i pedagogues que la van fer possible al llarg del segle XX. Sobre aquest tema, els nostres centres escolars del segle XXI són producte de les lluites socials i educatives de la centúria anterior. Però encara queda molt per fer. Aquest capítol ofereix una reflexió sobre Célestin Freinet i la vigència de la seva pedagogia gairebé cent anys després (perquè va ser el 1920 quan Freinet va començar a treballar com a mestre).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Recuperar l'aportació pedagògica de Célestin Freinet i
compartir-la amb el lector és el que pretén aquest
llibre. Parlar, conversar i pensar sobre Freinet a partir
de /Les invariants pedagògiques/ que l'autor considera un
dels seus llibres més importants. S'hi analitza la
trajectòria de Freinet i es fa una relectura actual de
les invariants pedagògiques publicades el 1964, així com
la celebració d'un retrobament amb Freinet, des de
l'òptica del segle xxi, dels esdeveniments actuals.
L'autor ens proposa un recorregut contemporani per una
pedagogia que, tot i que generada al segle xx, continua
vigent al segle xxi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recuperar l'aportació pedagògica de Célestin Freinet i
compartir-la amb el lector és el que pretén aquest
llibre. Parlar, conversar i pensar sobre Freinet a partir
de /Les invariants pedagògiques/ que l'autor considera un
dels seus llibres més importants. S'hi analitza la
trajectòria de Freinet i es fa una relectura actual de
les invariants pedagògiques publicades el 1964, així com
la celebració d'un retrobament amb Freinet, des de
l'òptica del segle xxi, dels esdeveniments actuals.
L'autor ens proposa un recorregut contemporani per una
pedagogia que, tot i que generada al segle xx, continua
vigent al segle xxi.