Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El ámbito de la didáctica de la lengua y la literatura
L’ensenyament de les llengües, a dia d’avui, és sens dubte un dels més importants a l’aula. A més, la didàctica de la llengua i la literatura es manifesta com un àmbit d’estudi específic a tenir en compte per part del professorat, que ha de saber quin tipus d’estratègies didàctiques i funcions són necessàries per a un ensenyament adequat. En aquest capítol s’ofereix una visió de la conceptualització de les didàctiques de les literatures i les llengües, així com les funcions que ha de tenir un docent de llengua i de literatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El espacio de los estudios literarios
Al llarg dels anys la literatura s’ha anat constituint com una matèria en si mateixa per la seva llarga tradició, la qual cosa suposa una necessària organització pedagògica i integració als programes acadèmics. Aquest capítol fa referència als fonaments teòrics de tot allò que entenem per literatura i per estudis literaris o ciència literària. També es recullen els aspectes que es consideren més importants de les quatres branques dels estudis literaris, com ara la seva història, la teoria, la crítica i el comparatisme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación lectora y literaria
La formació lectora és un procés complex però necessari per a l’educació literària dels nens i les nenes. En aquest capítol es tracten en profunditat algunes qüestions clau per a l’educació literària, com ara l’evolució en la metodologia, el concepte de competència, les seves dimensions educatives, la literatura per a infants i per a joves en la formació del professorat, l’edat lectora, el mètode d’anàlisi i d’interpretació de textos com una eina fonamental i el fenomen lector.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La planificación curricular para la formación literaria y lectora
La planificació didàctica proposada per a l’ensenyament de la llengua i la literatura s’especifica en aquest capítol, a través del model curricular pres com a marc de referència, així com les competències, els objectius generals i específics, la metodologia, els continguts, les activitats, els recursos i els criteris d’avaluació que es proposen al llarg del capítol com a exemple per als futurs docents de la llengua i la literatura.
Aquest llibre parteix de la perspectiva segons la qual el camí de la renovació de l’educació lectora i literària ha de partir de la recuperació del seu valor instructiu. La capacitat cognoscitiva per interpretar la realitat i la construcció sociocultural de l’ésser humà constitueixen dos dels eixos fonamentals d’aquesta obra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest llibre parteix de la perspectiva segons la qual el camí de la renovació de l’educació lectora i literària ha de partir de la recuperació del seu valor instructiu. La capacitat cognoscitiva per interpretar la realitat i la construcció sociocultural de l’ésser humà constitueixen dos dels eixos fonamentals d’aquesta obra.
Personalització del contingut
Resum
La lectura no només implica desxifrar unes marques gràfiques d’acord amb unes convencions determinades; és, sobretot, un intercanvi. La interacció existent entre el text i el receptor, el producte d’un diàleg en què es negocia la coherència interna del text i aquella que el lector li atribueix.
Aquest llibre parteix de la perspectiva segons la qual el camí de la renovació de l’educació lectora i literària ha de partir de la recuperació del seu valor instructiu. La capacitat cognoscitiva per interpretar la realitat i la construcció sociocultural de l’ésser humà constitueixen dos dels eixos fonamentals d’aquesta obra.