Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escritura y su enseñanza. Las grafías
El llenguatge va ser creat perquè les persones es comuniquessin entre elles. Concretament, en aquest capítol parlarem sobre el llenguatge escrit i de com ha anat evolucionat el seu ús i el seu ensenyament al llarg de la història. Així, caldrà situar el grafisme en el lloc que li correspon dins de l’escriptura, així com també conèixer el sistema d’escriptura alfabètic, compost per les grafies, i de la tipologia de grafies que podem trobar habitualment dins de l’aula ordinària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dificultades relacionadas con el aprendizaje del grafismo
No hi ha un únic tipus de dificultat o problemàtica relacionada amb l’activitat gràfica de l’escriptura, per les diferents causes que la poden originar i les seves diverses manifestacions. En aquest capítol ens centrarem en com es poden reconèixer i detectar els problemes del grafisme, tenint en compte les produccions escrites i postures corporals dels nens i les nenes a l’aula. En especial tractarem les disgrafies, una de les problemàtiques més destacades relacionades amb el grafisme, i la manera com es pot prevenir, detectar i intervenir aquesta dificultat dins de l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desarrollo piscomotor y actividad gráfica: Conceptos y propuesta de actividades y recursos
La relació que s’estableix entre el desenvolupament psicomotor i l’escriptura és necessària per adquirir progressivament un desenvolupament adequat en l’activitat gràfica. Els diferents components del desenvolupament psicomotor es donen a conèixer en el capítol següent, en què ens referim a conceptes com l’establiment de l’esquema corporal, la definició de lateralitat, el to muscular, la motricitat fina, la percepció visual, l’orientació espacial i la coordinació oculomanual. Per reforçar-ne la comprensió es presenten algunes propostes relacionades amb l’activitat gràfica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El contexto escritural de las personas diestras y zurdas
No tots els nens i les nenes tenen els mateixos hàbits durant l’escriptura, ni tampoc la mateixa dominància lateral, és a dir, no tots escriuen amb la mateixa mà. Ja siguin dretans o esquerrans, l’acte d’escriure comporta una sèrie de factors que cal tenir en compte, com la postura corporal, la posició de la mà, la disposició del paper i l’ús d’instruments per escriure, per tal d’adquirir bons hàbits d’escriptura. Tot i això, aquest capítol vol centrar l’atenció en les persones esquerranes per la dificultat més gran que els pot suposar l’activitat gràfica a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación del gesto gráfico. Evolución, actividades y recursos
És evident que hi ha una evolució de l’activitat gràfica a mesura que els nens i les nenes van adquirint la seva pròpia escriptura. En aquest capítol recordem els passos que han de seguir els nens i les nenes en el procés d’escriptura, tenint en compte les particularitats i dificultats que es poden presentar. Des del joc gràfic, passant per l’aprenentatge del grafisme de l’escriptura, fins a arribar a la consolidació i personalització de la lletra, es presenten algunes activitats i recursos per treballar l’adequació del gest gràfic amb l’alumnat en cada fase.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Problemáticas más habituales y su atención en el aula ordinaria
Per tal que els docents puguin atendre les problemàtiques relacionades amb l’activitat gràfica que es pugui presentar a l’aula, el capítol següent presenta una sèrie d’orientacions i recursos per utilitzar durant les dinàmiques de classe. Postures incorrectes de tronc, cap, braç i mà, prensió inadequada de l’instrument d’escriptura, disposició incorrecta del paper, deformacions de lletres o distribució inadequada dels espais que es donen a conèixer a partir de diferents activitats i casos que permetran al docent atendre adequadament les problemàtiques dels seus alumnes a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A modo final
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Aquest contingut es proporciona amb la compra de qualsevol capítol d'aquest llibre.
En aquest llibre es presenta un conjunt de principis didàctics per prevenir el desenvolupament harmònic del gest gràfic. S’aporta informació sobre els diferents obstacles que es poden trobar a l’aula, com detectar-los, les causes i els mitjans per provar de resoldre’ls, sense oblidar la necessitat de l’especialista en determinats casos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En aquest llibre es presenta un conjunt de principis didàctics per prevenir el desenvolupament harmònic del gest gràfic. S’aporta informació sobre els diferents obstacles que es poden trobar a l’aula, com detectar-los, les causes i els mitjans per provar de resoldre’ls, sense oblidar la necessitat de l’especialista en determinats casos.