Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Definición de la educación psicomotriz
En aquest capítol del llibre s’aborda la definició de l’educació psicomotriu partint del convenciment que el moviment té una gran importància en el desenvolupament integral de la infància. S’hi citen unes quantes apreciacions científiques i es destaquen els autors més rellevants de cada tema i les seves tesis principals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Finalizades de la educación psicomotriz
En aquest capítol es fa una anàlisi sobre la importància de l’establiment de diferents finalitats i objectius de l’educació psicomotriu per al desenvolupament de les diferents capacitats sensitives, perceptives, representatives, comunicatives i expressives, a partir de la interacció activa del cos dels nens i nenes amb l’entorn. Així mateix, es duu a terme una revisió dels principals continguts de tipus motor i psicomotor, així com mental i socioafectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Metodología de la educación psicomotriz de los tres a los ocho años
Aquest capítol exposa algunes condicions i alguns criteris metodològics bàsics en l’educació psicomotriu. Es parla, doncs, de l’aprenentatge, la globalització i les situacions educatives, les vivències, les interaccions dins del grup classe i l’organització, els materials, l’espai, l’ambientació, els temps, l’avaluació i l’observació, l’interès i les ganes d’aprendre i el rol del mestre en l’educació psicomotriu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El conocimiento del cuerpo
El coneixement del cos és un element molt important per al treball de l’educació psicomotriu a l’aula. En aquest capítol s’explicita la definició i els elements més destacables de la construcció de l’esquema corporal i dels diferents tipus i nivells d’intervenció. Així mateix, també es tracta aquest concepte des de les diferents etapes d’adquisició amb l’explicació de la llista de condicions a les quals es pot anar evolucionant mitjançant un acompanyament docent específic. El capítol inclou els continguts, objectius, activitats, criteris metodològics, recursos i suggeriments per al treball del coneixement del cos a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El movimiento
Quan parlem del moviment en el marc de l’educació psicomotriu ens referim a un concepte molt ampli. Diversos autors aborden aquesta temàtica mitjançant diferents enfocaments. En aquest capítol s’aborda el concepte del moviment com a element per a la motivació de base que impulsa el nen i la nena a moure’s. Es tracta la tonicitat, el control postural, l’equilibri, la coordinació dinàmica general i la coordinació visuomotriu. També es duu a terme una revisió de les diferents etapes d’adquisició del moviment. El capítol inclou els continguts, objectius, activitats, criteris metodològics, recursos i suggeriments per al treball del coneixement del cos a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estructuración perceptiva general
En aquest capítol s’aborda l’estructuració perceptiva general mitjançant la definició del concepte i les diferents formes de percepció. En aquest sentit, es tracta la percepció tàctil, la percepció visual, la percepció auditiva, la percepció olfactòria, la percepció gustativa, la percepció de l’espai i la percepció del temps des del concepte, els aspectes a treballar, els criteris metodològics, els recursos, els suggeriments i les etapes d’adquisició. El capítol inclou els continguts, objectius, activitats, criteris metodològics, recursos i suggeriments per al treball de l’estructuració perceptiva general a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actividad gráfica
L’activitat gràfica és un element que es planteja des de l’educació psicomotriu per al treball de les manifestacions més intuïtives amb enfocaments globals i coherents, per ser aplicats més tard en qualsevol llenguatge o tècnica gràfica. En aquest sentit, el capítol aborda el nivell motor, el nivell perceptiu, el nivell representatiu i el nivell afectiu des de les seves diferents etapes d’adquisició, de manera que se segueix una seqüència evolutiva. El capítol inclou els continguts, objectius, activitats, criteris metodològics, recursos i suggeriments per al treball de l’activitat gràfica a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agradecimientos
A través de les seves pagines podrem veure com l’exploració, l’experimentació, el descobriment, la relació, l’afectivitat, el compartir, les emocions, el llenguatge o els pensaments són els puntals d’un creixement personal, intel·lectual i psicomotor ben orientat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A través de les seves pagines podrem veure com l’exploració, l’experimentació, el descobriment, la relació, l’afectivitat, el compartir, les emocions, el llenguatge o els pensaments són els puntals d’un creixement personal, intel·lectual i psicomotor ben orientat.