Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Internet, un espacio idóneo para desarrollar las competencias básicas
Pot fer res un docent del segle passat, resistent a les aventures tecnològiques, per al seu alumnat perquè es pugui integrar i desenvolupar en la societat del segle XXI? I, d’altra banda, quin és el paper que poden tenir les TIC amb relació a aquest desenvolupament i aquest docent? Aquest capítol mira de respondre a totes dues qüestions, analitzant la situació actual d’Internet i la manera com ha influït en les nostres vides i, sobretot, a l’escola. També es parla de la diferència entre cultura impresa i cultura virtual, així com de la importància de les competències bàsiques i com podem desenvolupar-les amb l’ajut de les TIC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a buscar y seleccionar en Internet
La societat actual, caracteritzada per l’allau informativa, la necessitat de gestionar un coneixement múltiple, sovint contradictori, i una creixent mobilitat personal i professional, requereix pensar en una ciutadania amb competències per buscar, seleccionar i interpretar informació, amb coneixements oberts i capacitats per a un aprenentatge continu i autònom. Aquest capítol parla d’això, insistint en la necessitat d’ensenyar a buscar informació als i les alumnes amb l’ajuda d’Internet, amb independència de la matèria impartida. Igualment, s’ofereixen orientacions per al professorat i un exemple de cas pràctic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a aprender a través de Internet
L’educació del segle xxi té davant seu reptes importants per complir derivats de la societat del coneixement emergent en què es troba. Però com podem ensenyar a l’alumne a gestionar aquest coneixement? I a saber com i quan l’ha de fer servir? Aquest capítol pretén respondre a aquests i a altres interrogants, reflexionant sobre l’ensenyament i l’aprenentatge estratègic mitjançant Internet, i també ofereix dos exemples d’unitats didàctiques dissenyades específicament per afavorir l’aprendre a aprendre per mitjà de l’ús de les TIC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a comunicarse a través de Internet
La irrupció d’Internet en la nostra vida ha comportat molts canvis, i el pla de les comunicacions és un dels més afectats. Aquest capítol parla d’aquest tema analitzant les noves formes de comunicació, com l’ús del correu electrònic, els xats, les videoconferències i els fòrums de discussió. Així mateix, reflexiona sobre què suposa comunicar-se a Internet, però no només això, sinó també com cal aprendre a comunicar-se en aquest entorn, fent èmfasi en el concepte de l’«alfabetització digital» i oferint orientacions per al professorat en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a colaborar con Internet en el aula
Què entenem per col·laborar per aprendre? Quines competències estan vinculades amb la col·laboració? I Internet com pot contribuir a afavorir el desenvolupament d’aquestes competències? Aquest capítol parla d’això, abordant la relació entre Internet i l’aprenentatge en col·laboració a l’aula. També dedica una atenció especial al disseny d’activitats mitjançant grups cooperatius o projectes d’aprenentatge, oferint orientacions per al professorat sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a participar en la vida pública a través de Internet
L’accés a la xarxa està unit a una transformació general de les relacions socials i de les nostres maneres d’associar-nos. Aquest capítol s’ocupa d’aquest tema, fent una anàlisi sociocultural de què implica l’ús d’Internet en termes de comunitat i participació a l’espai públic. A més a més, reflexiona sobre la relació entre els entorns virtuals i els presencials i què implica la participació i associacionisme virtual, així com els aspectes psicosocials de la participació a través d’Internet. També ofereix algunes orientacions per al professorat al voltant del tema.
Competències bàsiques imprescindibles per sobreviure en el segle xxi: seleccionar informació rellevant, col·laborar eficaçment amb els altres, comunicar-se de manera versàtil, participar en la vida pública. Reflexions, idees, activitats, materials i recursos que facilitin la interacció cara a cara i amb Internet amb els alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competències bàsiques imprescindibles per sobreviure en el segle xxi: seleccionar informació rellevant, col·laborar eficaçment amb els altres, comunicar-se de manera versàtil, participar en la vida pública. Reflexions, idees, activitats, materials i recursos que facilitin la interacció cara a cara i amb Internet amb els alumnes.