Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inteligencias múltiples. Qué significan, qué aportan, cómo se construyen. Cuestiones clave sobre inteligencias múltiples y su enfoque didáctico
La teoria de les intel·ligències múltiples (TIM) constitueix un cos de coneixements relatiu al funcionament de la ment, construïda a partir de les recerques de Gardner. En aquest capítol abordem els principals interrogants que se susciten sobre la TIM i les seves repercussions en l'àmbit educatiu, fonamentalment en l'enfocament de les intel·ligències múltiples (IM). Veurem, per tant, què suposa la TIM i quin significat tenen alguns dels qüestionaments que se li fan. Analitzarem, també, el sentit i l'abast dels seus principis per educar, les seves principals repercussions en desenvolupaments educatius, la seva relació amb altres enfocaments didàctics i el seu enriquiment amb estratègies didàctiques de valor, com el treball sistemàtic en formats i models de pensament, cooperació i educació emocional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El enfoque IM con un sistema estratégico de diálogo e integración entre líneas innovadoras y recursos didácticos
L'enfocament de les intel·ligències múltiples (IM) obre unes línies de treball que suposen el desenvolupament de diverses estructures didàctiques i la integració de diferents vies d'innovació. Aquest capítol mostra els punts que presentem com a decàleg, les metes de referència i l'estratègia que potencia l'ensenyar a pensar per mitjà de tècniques variades (que impulsen diferents llenguatges i diferents models de pensament) fusionades amb continguts curriculars i metodologies d'aprenentatge cooperatiu o educació emocional i en valors, entre altres. Sobre aquest tema, es presenten pràctiques sobre la manera de dur a terme la relació i vinculació entre construcció del pensament, la cooperació i l'educació emocional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuestro enfoque IM (II). Estructuras metodológicas para canalizar el trabajo en las aulas
En el desenvolupament d'una proposta actualitzada de l'enfocament d'intel·ligències múltiples (IM) proposem un sistema de desenvolupament gradual i flexible. Aquesta perspectiva d'IM nostra es completa en aquest capítol amb l'anàlisi i la visió aplicada de diferents estructures metodològiques de caràcter obert a una aplicació globalitzadora o interdisciplinària: tasques IM, situacions d'aprenentatge basat en problemes (ABP) i projectes IM-CC, en els quals es materialitzen les pautes, estratègies i tècniques proposades. D'aquesta manera, qualsevol combinació que pugui adaptar-se a les necessitats i possibilitats del context i la situació és possible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anexo. Una mochila funcional
En aquest capítol recollim elements que considerem que poden prestar un suport funcional al disseny d'experiències orientades amb l'enfocament de les intel·ligències múltiples (IM). Des d'una bateria de base per perfilar activitats de pensament IM, a fitxes de tècniques amb rutes per sistematitzar interrogants que promouen i orienten la curiositat, l'atenció, la comprensió i el record. El capítol es completa amb una eina que recull indicadors d'utilitat per donar suport al coneixement (i autoconeixement) i la millora de les habilitats de cada intel·ligència en situacions contextualitzades.
Un conjunt d'estratègies i eines per ensenyar i aprendre a pensar amb tècniques que estimulen diferents models de pensament, integració de pràctiques amb metodologia de pensament i cooperació i construcció d'estructures didàctiques variades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un conjunt d'estratègies i eines per ensenyar i aprendre a pensar amb tècniques que estimulen diferents models de pensament, integració de pràctiques amb metodologia de pensament i cooperació i construcció d'estructures didàctiques variades.