Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inglés para fines sociales y de cooperación (IFSyC): contextualización y justificación
Aquest capítol té l’objectiu fonamental d’oferir una definició del concepte anglès per a fins socials i de cooperació (AFSiC), que ve a complementar els enfocaments tradicionals de l’anglès com a llengua estrangera: anglès general i anglès per a finalitats específiques. Així, es contextualitza i justifica la necessitat d’aquesta nova aproximació al procés d’ensenyament-aprenentatge de l’anglès, per tal de poder desenvolupar materials educatius en què s’aborden temàtiques amb impacte social. Finalment, es presenten els vuit criteris fonamentals per al disseny i l’elaboració de materials per a l’AFSiC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elementos calve: competencias, objetivos y destrezas
En aquest capítol s’aborden tres categories d’elements clau, imprescindibles per al disseny i l’elaboració de materials didàctics: les competències, delimitades per facilitar la seva aplicació en el context formatiu de l’AFSiC; els objectius, elements fonamentals per delimitar de manera precisa què es vol assolir durant i després del procés formatiu, i, finalment, les destreses, dividides en orals i escrites, per a les quals es presenten estratègies i activitats que permeten el seu desenvolupament a l’aula d’AFSiC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estrategias didácticas y actividades
La història dels mètodes per a l’aprenentatge i l’ensenyament de segones llengües ofereix la clau de la importància de les activitats i tasques que es dissenyen i s’especifiquen per a la consecució dels objectius establerts per cada enfocament. En aquest capítol s’estableix la diferència terminològica entre les diferents accions comunicatives que es produeixen en una aula d’anglès per a fins socials i de cooperació. Així mateix, es detallen diverses activitats i tasques dissenyades per ajudar l’alumnat a assolir els objectius d’aprenentatge definits pel docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño de actividades para IFSyC: trabajo en grupo, aprendizaje-servicio y aprendizaje cooperativo
La metodologia per al disseny de materials que es descriu en aquest capítol focalitza l’interès en el seu ús a l’aula. Els materials que es dissenyen per a l’AFSiC han de ser nous, basats en temes reals, i estar concebuts des de les metodologies de l’aprenentatge cooperatiu i de l’aprenentatge-servei, de manera que es promogui el desenvolupament efectiu i natural de les competències interculturals, socials i cíviques. Després de la descripció metodològica de les tres fases que comporta el disseny de materials, es discuteixen els avantatges de l’enfocament AFSiC i del disseny sistematitzat dels seus materials d’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Búsqueda, gestión y almacenamiento de información para la creación de materiales educativos
La metodologia tradicional de control i gestió de recursos per elaborar materials docents s’està veient superada per noves formes de treball d’acord amb les quantitats ingents d’informació que fem servir. Aquest capítol proposa una sèrie de passos que convé seguir a l’hora de buscar informació, amb l’objectiu d’utilitzar-la per al disseny de material educatiu, dividits en tres etapes: recerca, gestió i emmagatzematge de la informació. Així mateix, s’ofereixen alguns exemples d’eines i recursos disponibles que poden ser útils en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación educativa e inglés para fines sociales y de cooperación
L’avaluació educativa és una de les tasques més complicades que han d’acomplir els docents. Aquest capítol pretén donar resposta a les tres preguntes que han de ser considerades en tot procés d’avaluació: quan s’ha d’avaluar?, qui ha d’avaluar? i com s’ha d’avaluar? Amb aquest objectiu, s’examinen les diferents modalitats o tipus d’avaluació en funció del que s’avalua, la finalitat del procés, el moment en què es desenvolupa, la persona encarregada i els procediments seguits. Així mateix, es presenten exemples d’instruments i procediments a utilitzar en l’avaluació del procés d’aprenentatge d’AFSiC.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Indicaciones para la realización del libro del docente para IFSyC
Atesa la transcendència i la necessitat de tractar els temes relacionats amb la interculturalitat i els valors en educació, abordar aquestes qüestions a les aules a través de l’ensenyament d’AFSiC constitueix un requisit indispensable. Així, apareix una necessitat d’establir unes directrius i orientacions per al professorat que decideixi endinsar-se en l’ensenyament d’aquests continguts. Aquest capítol treballa dues idees fonamentals: la necessitat de dissenyar una guia del professorat d’acord amb el llibre de l’alumnat i els passos metodològics requerits per elaborar la guia del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Materiales adicionales
Les activitats complementàries, i també els materials addicionals, són eines de què disposem per afavorir i dotar de qualitat el procés d’ensenyament-aprenentatge que té lloc en l’àmbit escolar. Juntament amb les activitats de reforç i d’ampliació, aquest capítol presenta una sèrie de recursos i materials que poden resultar atractius per a l’alumnat en l’aprenentatge de la llengua anglesa. Així mateix, es preveu l’organització, la seqüenciació i l’avaluació de les activitats proposades com a elements fonamentals per a la seva adequació.
Se centra en la tasca del docent com a dissenyador de materials en el seu sentit més ampli, tot i que en el cas de l’IFSiC s’ha d’afegir un rol addicional i al seu torn complementari: el seu paper clau com a agent de transformació social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Se centra en la tasca del docent com a dissenyador de materials en el seu sentit més ampli, tot i que en el cas de l’IFSiC s’ha d’afegir un rol addicional i al seu torn complementari: el seu paper clau com a agent de transformació social.