Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Programa de Refuerzo Educativo
El Programa de Reforç Educatiu (PRE) parteix dels models pedagògics constructivista, sistèmic i cognitivoconductual. Es tracta d’un programa mixt en el qual la metodologia de treball amb el nen o la nena és constructivista, mentre que el treball amb la família i la comunitat es planteja des d’una perspectiva sistèmica, amb la finalitat d’arrelar-lo al context i tenir en compte tots els elements que el configuren. En aquest capítol s’estableixen les bases del PRE, descrivint els models i principis en els quals se sustenta, els objectius i les competències professionals que han de reunir els professionals que treballen en els centres oberts i diaris amb nens i nenes en situació de vulnerabilitat social, a fi d’atendre de manera adequada els requeriments del programa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actividades
El PRE es basa en una proposta de recursos que s’ofereixen a manera d’activitats per dur a terme en els diferents centres oberts i diaris. Coneixent el sentit pedagògic de totes elles, aquest capítol ha volgut agrupar-les d’acord amb les dimensions de la persona que despleguen. Per tant, es proposa partir del treball de les tres dimensions educatives clau: física, cognitiva i emocional. Així mateix, s’ofereixen orientacions curriculars que ajudin els professionals a conèixer quins són els objectius i continguts que cal treballar en cadascuna de les franges d’edat, mitjançant la presentació d’una proposta de continguts mínims que s’han d’aconseguir en cadascun dels cicles educatius. Finalment, es descriu com cal treballar els objectius de reforç educatiu en altres programes i espais educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Metodología
El PRE es caracteritza perquè fa servir una metodologia activa i participativa, que busca la implicació del nen en el seu procés educatiu, entenent que ell és el protagonista. Així doncs, amb aquesta metodologia es pretén que aprengui a aprendre, mitjançant un aprenentatge significatiu, partint dels coneixements que ja té adquirits i, així, poder arribar a uns nous coneixements, construïts per si mateix. Aquest capítol presenta les tres fases en què es desenvolupa el PRE (diagnòstic, intervenció i avaluació), i se centra en la metodologia del programa, els espais, clima i materials necessaris per al desenvolupament d’activitats, així com l’organització, normes de funcionament i convivència i les tècniques més rellevants que es duen a terme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación
Tota implementació que no sigui avaluada te menys valor. Per aquest motiu, completem el PRE avaluant l’assoliment dels objectius plantejats. Aquest capítol proposa tres tipus d’avaluació: avaluació de l’aplicació del programa, que recull tres moments de la implementació: diagnòstic, intervenció i avaluació; avaluació del procés socioeducatiu individual dels participants, a partir d’una relació d’indicadors per a cadascun dels objectius, i que es pot fer en diferents moments per valorar el grau de desenvolupament dels objectius; avaluació d’impacte, que planteja una sèrie d’indicadors per a cadascun dels objectius del programa i pretén recaptar informació sobre les seves contribucions. De les tres avaluacions, la primera i la segona són paral·leles en el temps, i totes pretenen ajudar a valorar diversos aspectes del PRE en els centres oberts i diaris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anexos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice temático
Ofereix eines i estratègies per treballar amb infants de primària. Tots aquests recursos pretenen contribuir a la millora de les seves competències acadèmiques, a superar l’etapa educativa obligatòria amb èxit i a reduir el seu risc d’exclusió social i laboral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ofereix eines i estratègies per treballar amb infants de primària. Tots aquests recursos pretenen contribuir a la millora de les seves competències acadèmiques, a superar l’etapa educativa obligatòria amb èxit i a reduir el seu risc d’exclusió social i laboral.