Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qué son las ciencias sociales
En aquest capítol s’aborda la naturalesa de les ciències socials, el seu naixement i concepte, diferenciant-la d’altres formes de coneixement de la realitat social de caràcter ideològic o periodístic. Es defensa el caràcter científic de les diferents disciplines i la relació que tenen amb el fet educatiu. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La historia: una ciencia humana y social de naturaleza racional constructivista
Les explicacions sobre l’origen i l’evolució de les diferents formes de la societat humana han estat constants i divergents al llarg dels temps. En aquest capítol es parla d’això, tractant el caràcter de la història com a ciència social dedicada a l’explicació del passat, la seva trajectòria com a coneixement acadèmic, la seva practicitat i utilitat social. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Métodos y técnicas de construcción del conocimiento histórico
Aquest capítol aborda la relació entre els conceptes d’història, coneixement científic i mètode científic. Així mateix, s’explica el perquè de la cientificitat de la història basada en el mètode científic i els diferents corrents historiogràfics de més importància a la primera i segona meitat del segle XX. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Geografía: una ciencia de síntesis
Aquest capítol exposa la naturalesa de la geografia com a síntesi de les diverses disciplines que l’alimenten, abordant els seus inicis i antecedents més remots, fins a les branques actuals de la geografia, on veiem que han anat emergint múltiples paradigmes i enfocaments interpretatius que han anat enriquint el patrimoni de coneixements i tècniques que han donat cos i especificitat a la ciència geogràfica. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Métodos y técnicas en la geografía
Els mètodes i tècniques en la geografia són el centre d’aquest capítol. A partir d’ells, es desenvolupen els mètodes de construcció del saber geogràfic i les seves diverses tendències i escoles. Al capítol també s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La construcción de lo económico como una perspectiva del análisis social
Aquest capítol presenta els orígens de les teories econòmiques i els fonaments clàssics de l’economia. Es parla de temes com la revolució neoclàssica a la keynesiana, l’economia i política econòmica i el desenvolupament sostenible, entre molts altres temes. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Métodos de construcción del conocimiento en Economía
El perquè de l’estudi de l’economia és el centre d’aquest capítol. A partir d’això, s’expliquen els mètodes per a la construcció d’aquest coneixement, amb un èmfasi especial en la seva utilitat educativa i les dificultats que podem trobar en l’ensenyament i aprenentatge de l’economia. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de Ciencias Sociales, Geografía e Historia
Aquest capítol se centra en l’anàlisi i concepcions curriculars de la geografia i la història, plantejant la trajectòria d’aquests sabers en l’educació i les concepcions curriculars actuals. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis crítico de las opciones curriculares en la educación secundaria obligatoria
Com s’aborden les ciències socials en el currículum? Quines diferències hi ha a primària i secundària? Quins continguts mínims s’haurien d’abordar? Aquest capítol respon a aquests i a altres interrogants sobre el tema i ofereix una explicació i anàlisi, des d’una perspectiva crítica, del currículum vigent a l’ESO. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis crítico de las opciones curriculares del bachillerato y debates sobre la enseñanza de la Historia
Aquest capítol ofereix una explicació i anàlisi, des d’una perspectiva crítica, del currículum vigent a les assignatures de geografia i història al batxillerat, i acaba amb una presentació del debat sobre l’ensenyament de la història. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La didáctica de la Historia y la Geografía como reflexión para la educación actual. Perspectiva histórica
Aquest capítol aborda la didàctica de la història i la geografia en les diferents etapes educatives, analitzant com influeixen els canvis recents i la situació actual del nostre país en el seu ensenyament i aprenentatge i plantejant com a necessària la revisió històrica per il·luminar les perspectives actuals. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Construcción de la didáctica de la Historia, la Geografía y otras ciencias sociales
En aquest capítol s’exposa l’estat de la qüestió amb relació als enfocaments i les tendències de la didàctica en les diferents disciplines de les ciències socials, i és d’especial interès la presentació de propostes didàctiques pioneres quant a la geografia i la història. També s’hi inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Les bases epistemològiques i metodològiques especialment rellevants en una concepció didàctica en la qual els continguts educatius condicionen els processos metodològics. S'analitzen els currículums des d'una perspectiva crítica. Dos capítols, dedicats, un a la història de la didàctica i l'altre a l'estat de la qüestió d'aquest coneixement pedagògic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les bases epistemològiques i metodològiques especialment rellevants en una concepció didàctica en la qual els continguts educatius condicionen els processos metodològics. S'analitzen els currículums des d'una perspectiva crítica. Dos capítols, dedicats, un a la història de la didàctica i l'altre a l'estat de la qüestió d'aquest coneixement pedagògic.