Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Présentation
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'éducation et la formation lagagière dans la perspective curriculaire européenne
El capítol s’inicia abordant la temàtica de les polítiques lingüístiques educatives a la Unió Europea, fent un repàs sobre els documents de referència i els principis que les regeixen. A continuació es defineix la competència lingüística comunicativa com una de les competències clau del currículum, fet que serveix de preàmbul per introduir els objectius i continguts específics de la llengua francesa i el debat sobre el seu estatus a les etapes d’ESO i batxillerat i la seva contribució al desenvolupament de la competència lingüística. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fondements et bases pour les éléments du curriculum du Fraçais Langue étrangère dans l'Enseignement Secondaire Obligatoire et le Baccalauréat
Per iniciar el capítol es presenta el quadre europeu comú de referència per a les llengües, el principal referent per a la definició dels diferents currículums de la Unió Europea, el seu origen, les finalitats, les dimensions i les perspectives d’utilització. Tot seguit s’analitza l’estructura i organització del currículum oficial per al francès com a llengua estrangera, els seus objectius i continguts, per continuar amb algunes orientacions sobre l’ensenyament de la llengua francesa segons el CECRL. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Éléments constitutifs du Bloc de contenus 3: Connaissance de la lengue
Al començament del capítol s’identifiquen les competències necessàries per al domini de la llengua francesa, per continuar amb una reflexió posterior sobre l’aprenentatge d’aquesta llengua, de les regles de funcionament intern de l’alumnat i de les estratègies que es poden fer servir per al seu desenvolupament. Seguidament, s’aborda el tema de l’avaluació de la competència lingüística francesa, detallant els tipus d’avaluació possibles i algunes eines útils en aquest sentit. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Éléments constitutifs du Bloc de contenus 1: Écouter, parler et converser
Al capítol es tracta de manera detallada l’apartat de la comunicació oral, identificant les seves competències fonamentals, algunes activitats i estratègies que es poden fer servir per a la comunicació oral en francès, i unes quantes pautes per a la seva avaluació. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Éléments constitutifs du Bloc de contenus 2: Lire et écrire
Al capítol es tracta de manera detallada l’apartat de la comunicació escrita, identificant les seves competències fonamentals, algunes activitats i estratègies que es poden fer servir per a la comunicació escrita en francès, i unes quantes pautes per a la seva avaluació. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Éléments constitutifs du Bloc de contenus 4: Aspects socioculturels et prise de conscience interculturelle
Al començament del capítol s’exposen diverses idees sobre la dimensió social i cultural del francès, així com sobre la competència sociolingüística, per continuar amb el concepte d’interculturalitat en el marc del currículum oficial. Seguidament, es descriuen els components de la competència comunicativa intercultural en la llengua francesa. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Orientations méthodologiques pour la classe de Français Langue étrangère
El capítol comença abordant l’evolució del paradigma comunicatiu en la llengua francesa, insistint especialment en l’enfocament accionista. A continuació se centra en els procediments i en com cal seqüenciar-los i plantejar-los de manera coherent, per finalitzar amb algunes implicacions pràctiques de la lògica accionista en l’ensenyament del francès. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Instruments pédagogigues pour le Français Langue étrangère dans le domaine européen
El capítol se centra en dues eines molt utilitzades per afavorir el desenvolupament de la competència comunicativa en la llengua francesa: el portafolis europeu de les llengües i l’autobiografia de les trobades interculturals. Se centra en les concepcions, els components i les finalitats per exposar, posteriorment, algunes idees sobre la seva utilització. El capítol acaba amb un apartat d’activitats sobre aquesta qüestió, així com amb una llista de referències bibliogràfiques i bibliografia web.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Annexe: Ressources et documents
Elements que componen el currículum de la matèria Llengua estrangera, Francès. S'ofereix un itinerari formatiu de 8 capítols que s'han redactat en francès per afavorir el tractament dels termes i nocions d'especialitat i garantir la seva utilització efectiva com a factor de desenvolupament i inserció professional docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elements que componen el currículum de la matèria Llengua estrangera, Francès. S'ofereix un itinerari formatiu de 8 capítols que s'han redactat en francès per afavorir el tractament dels termes i nocions d'especialitat i garantir la seva utilització efectiva com a factor de desenvolupament i inserció professional docent.