Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La reflexión sobre la práctica docente como eje de la innovación y la investigación filosóficas
En el marc d’un model de professor reflexiu i crític, la investigació filosòfica que els docents més creatius poden dur a terme ha de ser un element al servei de la millora contínua de les tasques docents. Aquest capítol parla d’això, partint de la reflexió sobre la pràctica docent com el millor mètode per millorar aquesta pràctica a les aules d’educació secundària, i analitzant la relació entre la teoria filosòfica i la realitat educativa en què cada professor o professora de filosofia ha de desenvolupar la seva tasca docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Argumentar, una capacidad filosófica
En aquest capítol es desenvolupa un dels temes nuclears i específics en l’ensenyament de la filosofia als adolescents: la capacitat d’argumentar. S’ofereix una anàlisi detallada de tots els tipus d’arguments, de les fal·làcies i d’errors lògics, exposant, amb vista a la seva didàctica i la seva avaluació, el repertori de subcompetències que inclouen la d’argumentar i que deriven de les aportacions de corrents com el critical thinking, entre d’altres. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aplicación de las tecnologías de la información y la comunicación en la enseñanza de la Filosofía
En aquest capítol s’analitzen de manera exhaustiva tots els recursos que la xarxa telemàtica ofereix avui dia en diversos idiomes per millorar la pràctica docent i fer-la assequible als adolescents en el seu propi medi cibercultural. Hi ha, a més, nombroses mencions a vídeos que ja són presents a la xarxa i que es poden considerar també un bon mètode per introduir l’alumnat en la comprensió de molts autors i problemes de la història de la filosofia. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El saber de las imágenes: el uso delos audiovisuales en la enseñanza de la Filosofía
Els diferents usos del cinema o dels llenguatges audiovisuals a l’aula responen a una valoració de la imatge com a discurs de la realitat, però el problema apareix quan es determina a partir de quina manera es duu a terme aquest procés i amb quins criteris s’estableix aquesta significació. Aquest capítol parla d’això, oferint una interessant reflexió sobre l’aplicació dels mitjans audiovisuals a l’ensenyament de la filosofia i, concretament, sobre el cinema com a mètode d’exposició de temes d’interès filosòfic. També es presenten dos exemples de comentaris de pel·lícules que poden servir com a model de lectura d’imatges a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Filosofar con jóvenes
Segurament hem contemplat alguna vegada el nostre alumnat i ens hem interrogat pels seus pensaments, les seves inquietuds, les seves apetències, sense arribar a trobar-nos més que amb una gran incògnita com a resposta. Com són els adolescents que assisteixen a les nostres classes de filosofia? Hi deu haver res en ells que els permeti identificar-se amb el que fem a l’aula? O, per contra, la nostra assignatura no deixa de ser una exigència curricular més, pacientment suportada? Aquest capítol mira de fer un breu recorregut pel territori que assenyalen aquestes preguntes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proyecto educativo «Filosofía para niños»
En aquest capítol, l’autor reflexiona sobre el projecte «Filosofia per a nens», ja consolidat com un mètode assajat i validat en molts països del món. Així, l’autor —Félix García Moriyón—, un dels millors coneixedors d’aquesta metodologia, exposa amb rigorosa fonamentació els avantatges d’aquest mètode i la seva doble articulació interna amb l’ètica i la lògica. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor de la igualdad: el reto de la coeducación
El tema de la igualtat i de la coeducació ofereix un camp de bones pràctiques en filosofia, que permet a l’autora desenvolupar al llarg d’aquest capítol exemples molt pertinents pel que fa a maneres de reflexionar sobre la igualtat de gènere a les aules d’educació secundària i, concretament, a les classes d’ètica i de filosofia. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar desde el conflicto. La mediación y la filosofía
En aquest capítol es planteja un tema que té un angle filosòfic indubtable: el tema del conflicte i de la mediació com a forma de solucionar-lo. L’autor, expert en temes de mediació escolar, ens ofereix una àmplia i detallada fonamentació teòrica de la mediació escolar i, el que és més important, proporciona maneres concretes d’aplicar la mediació en el sistema educatiu. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La investigación filosófica en las aulas de educación secundaria
Aquest capítol aborda el tema de la investigació filosòfica a les aules d’educació secundària, de les seves possibilitats reals i de les seves limitacions. Així doncs, s’analitza què implica fer filosofia avui en dia i es descriuen diversos tipus d’investigació filosòfica que es poden desenvolupar a l’aula, com ara assajos, dissertacions, etc. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Aquest volum posa a disposició del professorat de Filosofia una mostra variada de plantejaments innovadors i de noves pràctiques docents: el cinema, les noves tecnologies de la informació, el tema de la mediació escolar, l'enfocament de la coeducació, el mètode per a nens o la manera específica de presentar la filosofia als joves.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest volum posa a disposició del professorat de Filosofia una mostra variada de plantejaments innovadors i de noves pràctiques docents: el cinema, les noves tecnologies de la informació, el tema de la mediació escolar, l'enfocament de la coeducació, el mètode per a nens o la manera específica de presentar la filosofia als joves.