Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El profesorado y las competencias socioemocionales
El canvi de paradigma educatiu en la societat actual ha portat a replantejar-se la professió docent. Actualment, el paper del professor s’ha de reconsiderar; s’han d’adquirir una sèrie de competències professionals però també les que estan relacionades amb l’àmbit socioemocional. Aquest capítol ajuda a reflexionar i conèixer el tipus de competències socioemocionals que requereix a dia d’avui el professorat, així com la importància de la socialització a l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La actitud del profesor
Davant d’una mateixa situació, una persona pot actuar de maneres diferents causa de la seva pròpia percepció, d’acord amb les seves experiències prèvies, els seus valors, expectatives... La nostra conducta és el resultat de l’actitud que mantenim per afrontar els problemes que se’ns puguin presentar. En aquest sentit, cal reflexionar sobre l’actitud del professorat a l’aula i, per això, aquest capítol ens ajudarà a conèixer els factors que determinen l’actitud del professor a l’aula i el seu nivell de satisfacció respecte a la seva tasca docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Resiliencia: la superación de adversidades
Davant de qualsevol adversitat o problema que es pugui presentar, el docent ha de saber superar-lo i anteposar-s’hi a través d’una actitud resilient. Amb aquest capítol es pretén donar a conèixer la importància de la resiliència com a via per al desenvolupament professional docent, a través del coneixement i l’aplicació de diferents estratègies que permetin al professorat vèncer qualsevol adversitat amb què es pugui trobar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El porfesor coherente: principios de actuación
El professor no es pot refiar completament de la intuïció pel que fa a la planificació pedagògica de l’aula. El mètode d’assaig-error no ha de ser el patró pel qual el docent es regeixi constantment, sinó que s’hauria de postular a favor de l’actuació per principis, com a alternativa a la improvisació. En aquest capítol es presenten els principis d’actuació i els seus avantatges, que serviran de guia al professorat per garantir l’eficàcia de les seves decisions i intervencions professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El profesor mentalizado
Fer classe és tot un repte per a qualsevol docent, però encara ho és més si s’ha de fer en classes en què l’ambient no sempre disposa d’unes condicions del tot favorables. Davant d’aquest tipus de situacions, és molt important la mentalització prèvia a entrar a l’aula, així com reflexionar sobre la pròpia pràctica docent. Aquest capítol se centra en la mentalització del professor i els mecanismes necessaris per a la seva reflexió mental.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Autocontrol: el profesor calmado y reflexivo
Pensar abans d’actuar és primordial. La capacitat d’autocontrol no es tracta de la simple repressió de les emocions, sinó més aviat de saber canalitzar-les en benefici propi. D’aquesta manera és possible controlar els nivells d’ansietat que pot generar la docència. A continuació es dona a conèixer la importància de l’autocontrol en la professió docent, a través de diverses estratègies que permetran al professorat obtenir un estil calmat d’actuació a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Autoestima: el profesor mentalmente fuerte
La percepció que un té de si mateix és molt important i, per al professorat, tenir bona autoestima és indispensable per garantir un adequat desenvolupament professional docent. Amb la lectura del capítol següent es descobreixen diferents estratègies que permetran combatre les distorsions cognitives que provoca el fet de tenir una baixa autoestima en el professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Habilidades interpersonales del docente
Un centre educatiu és un lloc de trobada entre persones, amb contactes interpersonals continus els objectius dels quals es refereixen a persones, de manera que la competència social del professorat és absolutament necessària i prioritària. Així, el capítol següent se centra en les relacions interpersonals que s’estableixen en la professió docent, ja sigui amb alumnes, famílies o companys, i en les estratègies per mantenir aquestes relacions de manera òptima.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El profesor integrado: el trabajo en equipo
Malgrat que és habitual veure la figura del professor en solitari, la suma de les forces entre professionals és el més positiu per a l’acció docent. D’aquesta manera, aquest capítol remarca la importància del treball en equip, del fet de crear un clima positiu de treball i d’establir relacions positives entre companys a través de la comunicació, les habilitats socials, l’empatia o la gestió de conflictes per garantir la integració del professorat en un bon clima de convivència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de cuadros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de actividades
El simple fet que el professor es presenti a l'aula davant dels seus alumnes desencadena una successió de relacions interpersonals que impliquen un contagi inevitable d'emocions. En recordar quins varen ser els nostres millors professors i per quins motius els considerem Així, quasi sempre els associem a qualitats socials i emocionals com ara la proximitat, l'empatia o la disponibilitat social, mentre que, per contra, els pitjor considerats ho són per les seves mancances socials i emocionals. Aquest llibre inclou un conjunt de propostes que ens ajudaran a millorar els nivells d'autocontrol i la nostra capacitat per afrontar les adversitats, així com el maneig d'emocions tòxiques o la superació del malestar professional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El simple fet que el professor es presenti a l'aula davant dels seus alumnes desencadena una successió de relacions interpersonals que impliquen un contagi inevitable d'emocions. En recordar quins varen ser els nostres millors professors i per quins motius els considerem Així, quasi sempre els associem a qualitats socials i emocionals com ara la proximitat, l'empatia o la disponibilitat social, mentre que, per contra, els pitjor considerats ho són per les seves mancances socials i emocionals. Aquest llibre inclou un conjunt de propostes que ens ajudaran a millorar els nivells d'autocontrol i la nostra capacitat per afrontar les adversitats, així com el maneig d'emocions tòxiques o la superació del malestar professional.