Relación entre las primeras experiencias infantiles, el bienestar emocional y el rendimiento escolar
Graó Educación - Número: 269 (febrero 10)
ISBN / EAN : 9788478278909 - ISBN / EAN PDF: 9788478279371 - ISBN / EAN EPUB: 9788499807843
ePremium Llibres
Resum
Aproxima les propostes de la teoria de l’aferrament a la pràctica educativa i a les dificultats d’aprenentatge a l’aula, situant amb claredat els aspectes bàsics d’aquesta teoria en les pautes diàries de la conducta i en les experiències d’aprenentatge d’alumnat i professorat, al mateix temps que associa les experiències de les primeres relacions dels nens i les nenes amb l’esforç per aprendre. Professora i terapeuta educativa, la doctora Heather Geddes explora el significat de la relació entre alumne, professor i tasca d’aprenentatge –que ella anomena triangle de l’aprenentatge–, posant en concordança el desenvolupament emocional, la conducta i les experiències d’aferrament. També identifica un perfil d’aprenentatge amb cada estil d’aferrament i explora les condicions en les quals una escola pot ser considerada una base segura per als seus i les seves alumnes.