Aquest llibre ofereix una mirada completa de l'educació inclusiva, una visió educativa que confronta els actors directes del procés educatiu: estudiants, educadors, famílies i gerents educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest llibre ofereix una mirada completa de l'educació inclusiva, una visió educativa que confronta els actors directes del procés educatiu: estudiants, educadors, famílies i gerents educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agradecimientos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educación inclusiva en tiempos de currículo priorizado por emergencia de salud pública
L'educació inclusiva posa l'accent en el dret a l'educació. Això és, el dret a rebre una educació de qualitat, amb igualtat d'oportunitats i sense discriminacions de cap mena. Per això es busca un sistema educatiu que atengui la diversitat de tot l'alumnat, facilitant la participació i l'aprenentatge, valorant la diversitat com a element enriquidor del procés i, en conseqüència, afavorint el desenvolupament humà. En aquest primer capítol, es presenta el context de l'educació inclusiva en temps d'emergència de salut pública, el desenvolupament de l'escola a casa i l'impacte del currículum prioritzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educación inclusiva: mapeo del conocimiento
Per aconseguir una educació per a tots, el currículum ha de canviar i les escoles innovadores han de ser necessàriament inclusives. En aquest capítol, es mostra un mapa que presenta múltiples autors que conceptualitzen l'educació inclusiva, a més del disseny universal dels aprenentatges (DUA) en el marc del currículum emergent, posant èmfasi en la capacitat del professional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contexto de políticas públicas: estar, participar y aprender
En aquests moments difícils, les tecnologies de la informació i la comunicació han sofert profundes transformacions que afecten les societats i els seus governs i, per tant, els sistemes educatius s'enfronten a grans problemes de qualitat i equitat educativa. En aquest capítol s'analitzen, d'una banda, les polítiques i els mandats sobre l'educació inclusiva i, per una altra, les polítiques públiques per a l'accés a la tecnologia i a la connectivitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qué me gusta de mi escuela: la mirada del estudiante
La participació plena dels estudiants és necessària per buscar totes les maneres d'eliminar els obstacles a l'escola. Per aconseguir-ho cal realitzar accions sòlides i concretes que siguin capaces d'identificar necessitats que requereixin ajustos curriculars en funció de les necessitats de l'alumnat i proposar projectes educatius centrats en l'alumnat. En aquest aspecte, aquest capítol recull la mirada de l'estudiant en la seva pròpia educació inclusiva i el model de qualitat de vida centrat en ell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las prácticas inclusivas se hacen educándonos juntos: la mirada del profesorado
Un dels desafiaments actuals de l'educació inclusiva és la formació del professorat. El professorat és essencial en el futur dels estudiants i, per això, és necessari tenir un personal que estigui al dia, especialitzat i centrat en l'alumnat i en els recursos. A més, la formació del professorat és una part essencial de la reconfiguració estructural i del desenvolupament docent. En aquest capítol, es posa el focus en les pràctiques des de la mirada del lideratge i la cooperació del professorat i els equips docents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencia en la educación inclusiva desde la mirada de las familias
No es pot parlar de centres inclusius sense comptar amb la família i la comunitat i, per tant, per garantir una experiència d'aprenentatge per a estudiants amb necessitats educatives especials, és necessària la col·laboració entre centres educatius i famílies. En aquest capítol, s'analitzen les múltiples i variades oportunitats de participació de les famílies de l'alumnat amb discapacitat en la gestió escolar i el benefici que aporta en nom d'una escola inclusiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El director o la directora como constructores de cultura inclusiva
Un dels desafiaments dels sistemes educatius, les escoles i els líders escolars és crear entorns productius i col·laboratius per a un bon aprenentatge. Això implica que el paper del director o directora sigui crucial per a l'evolució cap a una escola inclusiva. En aquest aspecte, aquest capítol aprofundeix en el paper del director o directora com a conductor de la cultura inclusiva, emfatitzant el seu lideratge a l'escola com a factor que marca la diferència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Investigación sobre uso de la tecnología de la información y la comunicación en las personas con discapacidad
En l'àmbit de la discapacitat, alguns dels avenços tecnològics ofereixen oportunitats, sobretot quan parlem de participació però, al mateix temps, la velocitat i l'eficiència requerides generen barreres per al mateix col·lectiu. Per això, la inclusió digital ha de ser entesa com un dret humà. En aquest sentit, aquest capítol presenta una recerca sobre l'ús i la presència de les tecnologies de la informació i la comunicació en les persones amb discapacitat, posant el focus en una visió cap a la inclusió laboral i l'ocupació jove digna i decent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo