Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educación física: pasado, presente y futuro
En un recorregut pels orígens i el desenvolupament de l’educació física com a disciplina, aquest capítol presenta una aproximació al passat, present i futur de l’educació física, analitzant el component social i educatiu de les activitats físiques al llarg de la història. Així mateix, també es tracta la incorporació de l’educació física en el sistema educatiu espanyol i diverses directrius per construir un futur millor per a aquesta disciplina. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de Educación física en la educación secundaria obligatoria y el bachillerato: análisis crítico
Aquest capítol mostra el currículum d’educació física per a l’ensenyament secundari i el batxillerat des d’una perspectiva d’anàlisi i reflexió. Després de presentar objectius, continguts i criteris d’avaluació de la matèria en aquestes etapes educatives, el capítol compleix amb la pretensió d’avançar en l’anàlisi del currículum. Diferents perspectives, com la capacitat de resposta a reptes socials o la possible contribució de l’educació física a les finalitats de l’educació, serviran de fons per a les reflexions que es presenten. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Educación física en el currículo competencial
L’educació física i les competències bàsiques del currículum constitueixen el tema central d’aquest capítol. Les noves orientacions competencials dels currículums obliguen a replantejar la participació de les disciplines en el procés educatiu. L’educació física, pel seu caràcter vivencial, pràctic i per les interaccions personals que propicia, resulta una disciplina especialment privilegiada per contribuir a l’adquisició de les competències bàsiques del currículum. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor educativo (y no educativo) de los contenidos de la Educación física y la dificultad de su cambio
La manera com s’ha justificat el valor educatiu de l’educació física en diferents èpoques serveix d’antecedent per reflexionar sobre les possibilitats d’innovació i les resistències al canvi dels continguts d’aquesta disciplina. En aquest capítol es tracta el tema dels continguts en educació física des de la perspectiva del seu valor educatiu. Casos reals d’innovació curricular serviran d’exemple per il·lustrar aquestes reflexions. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contextos y situaciones en Educación física
Els contextos i situacions en educació física constitueixen el centre d’interès d’aquest capítol. Al llarg del capítol s’exposen idees perquè el professorat pugui prioritzar l’aprenentatge mitjançant contextos que siguin rellevants per a l’alumnat. S’estableixen, així mateix, directrius perquè aquests contextos puguin acostar l’alumnat al seu entorn proper i permetin la seva preparació per a la vida activa, analitzant escenaris propis de l’educació física. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La diversidad del alumnado: prevención de problemas de aprendizaje y de convivencia
La diversitat de l’alumnat és un element que condiciona especialment la dinàmica de les classes d’educació física. Aquest és el tema que es tracta en aquest capítol, en què es fa una clara referència als plantejaments de l’escola inclusiva. Després d’indicar com ha de ser l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials, s’analitzen els factors que afavoreixen la inclusió a la classe d’educació física a través d’un recorregut pels recursos materials i humans. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El perfil competencial del profesorado de Educación física
Tot docent requereix una sèrie de competències necessàries per a la seva professió, però també altres d’específiques necessàries per a la seva disciplina en particular. El perfil competencial del professorat d’educació física s’analitza en aquest capítol. Després d’exposar els aspectes clau que poden ajudar a entendre les competències professionals, es destaquen les que són més rellevants per al professorat d’aquesta especialitat. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La profesión docente: acceso y desarrollo profesional
L’accés a la professió docent i el desenvolupament professional del professorat són els temes centrals d’aquest capítol, en què es comentaran els mecanismes de tipus administratiu i legal per accedir tant als instituts com a l’escola privada. També es reflectirà el marc de referència per al desenvolupament professional, així com un seguit de consideracions sobre la qualitat de vida del professorat. Al final del capítol s’ofereixen unes quantes activitats i fonts d’informació sobre el tema abordat.
Competències per a l'accés i exercici professional i eines per repensar l'Educació física tenint en compte els nous plantejaments curriculars. L'Educació física és una disciplina privilegiada per a l'adquisició de les competències bàsiques del currículum.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competències per a l'accés i exercici professional i eines per repensar l'Educació física tenint en compte els nous plantejaments curriculars. L'Educació física és una disciplina privilegiada per a l'adquisició de les competències bàsiques del currículum.