Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creatividad: proyecto de investigación, innovación y evaluación
La creativitat és la capacitat per fer una cosa nova, una qualitat humana que ens permet anar evolucionant i potenciar el nostre propi desenvolupament, i és en l’exercici de la creativitat artística on més poden ajudar els professors d’aquesta àrea les joves generacions en el seu creixement sensorial, intel·lectual i emocional, contribuint a fer que desenvolupin aquesta capacitat. Mitjançant el mètode creatiu, aquest capítol ofereix la possibilitat d’aplicar la creativitat d’acord amb diversos nivells i per a grups diferents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La organización del aula: espacio de interacción y comunicación
L’aula es presenta com el lloc en el qual es porten a la pràctica les propostes teòriques, i és un factor clau a tenir en compte en el procés d’ensenyament-aprenentatge. No hi ha una recepta única sobre la qual es pugui basar l’actuació docent, però sí criteris que s’han de considerar per aplicar-los de manera eficaç a l’aula. Aquest capítol recull les consideracions generals com a base per desenvolupar la pràctica docent en l’organització física de l’aula, així com unes quantes estratègies metodològiques i criteris que poden ajudar a decidir el tipus d’ensenyament i el mètode adequat per a cada situació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñanza y aprendizaje de las técnicas artísticas en educación secundaria
El llenguatge plàstic i visual requereix la utilització de tècniques i materials específics i diferents de tots els altres llenguatges. Amb ells es desenvolupen els continguts en Educació Plàstica i Visual (EPV). Aquest capítol se centra, concretament, en els materials i les tècniques tradicionals: dibuix, pintura, estampació i volum, a més de comentar els objectius, continguts i criteris d’avaluació que es refereixen a l’ús correcte de les tècniques artístiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñanza y aprendizaje de los lenguajes audiovisuales y multimedia en educación secundaria
Aquest capítol recull els continguts específics per elaborar un model de currículum basat en els llenguatges audiovisuals; a partir de l’alfabetització audiovisual per desenvolupar les competències que permeten a l’alumnat relacionar-se amb els mitjans de comunicació, ens acostarem als objectius, continguts i criteris d’avaluació propis d’aquests llenguatges, dins de l’Educació Plàstica i Visual (EPV), contemplant diverses propostes i reflexionant sobre recursos i espais per organitzar-los dins del treball d’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñanza y aprendizaje del Dibujo técnico en educación secundaria
El desenvolupament tècnic adquireix el seu sentit en la pràctica, i l’enfocament és responsabilitat de cada docent. Aquest capítol se centra en els elements curriculars referents a la planificació, aplicació i avaluació, tres fases de la pràctica docent que es desenvoluparan a través de diversos exemples, i que serviran per abastar un estudi teoricopràctic del dibuix tècnic que orienti el professorat sobre com ha d’afrontar el seu ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñanza y aprendizaje del volumen en educación secundaria
Introduir l’alumnat d’educació secundària en el món del volum és una de les millors experiències que pot tenir el professorat de l’àrea artística. En aquest capítol es parla de la didàctica del volum, sintetitzant els principals conceptes i tècniques de l’activitat tridimensional. Així mateix, es proposa una activitat aplicable a l’aula, una unitat didàctica que servirà com a referent als futurs professors perquè puguin usar-la com a eina per a la realització de futures pràctiques docents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de aula de Dibujo artístico en el bachillerato
Els ensenyaments artístics tenen com a finalitat dotar l’alumnat dels fonaments del llenguatge plàstic necessaris per representar objectes, personatges o formes i expressar idees, pensaments o sentiments. Entre els ensenyaments artístics hi ha el dibuix artístic, matèria en la qual se centra aquest capítol, on es reflexiona sobre les seves característiques i els problemes d’ensenyament i aprenentatge que es poden presentar a l’aula. Finalment, s’analitza el currículum de dibuix artístic i es planteja un possible disseny de programació didàctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de aula de Diseño en el bachillerato
El disseny existeix d’ençà que l’home primitiu construeix les seves eines i crea estris en funció de les seves necessitats i condicionat pels materials que pot fer servir. En aquest capítol es reflexiona sobre les característiques del disseny a batxillerat, i els problemes d’ensenyament i aprenentatge que es poden presentar a l’aula. Finalment, s’analitza el currículum i cadascuna de les parts que constitueixen la programació didàctica i es planteja un possible disseny d’unitat didàctica.
Aspectes tant conceptuals com pràctics que poden utilitzar-se per a l'elaboració de materials i la seva aplicació en els processos d'ensenyament i aprenentatge d'Educació plàstica i visual, Dibuix tècnic i de les matèries pròpies del batxillerat artístic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aspectes tant conceptuals com pràctics que poden utilitzar-se per a l'elaboració de materials i la seva aplicació en els processos d'ensenyament i aprenentatge d'Educació plàstica i visual, Dibuix tècnic i de les matèries pròpies del batxillerat artístic.