Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Programar para enseñar musicalmente
La programació implica la previsió de possibles situacions que contribueixin a afavorir l’aprenentatge de l’alumnat. Partint d’unes intencions educatives i dels criteris propis d’una programació, aquest capítol enllaça el disseny de la programació amb els aspectes específics de l’assignatura de música. D’aquesta manera, el professorat podrà dur a terme les accions pertinents per fomentar l’aprenentatge musical des d’una pràctica musical significativa, amb tots els components de la programació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escuchar y hacer música con los jóvenes en el entorno del aula
L’escolta és necessària per als processos d’ensenyament-aprenentatge de la música. Desenvolupar projectes educatius a secundària es converteix en una tasca àrdua, ja que els joves actuals viuen en un món completament cibernètic i digital, i els seus interessos deriven cap a aquest tipus de recursos. Aquest capítol parla sobre la necessitat de desenvolupar projectes educatius partint del perfil dels joves actuals i es mostren un seguit de propostes per a l’aprenentatge de l’escolta musical a l’aula de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estrategias para enseñar y aprender música en el aula: la interpretación
Hi ha alumnes totalment negats per a la música? Realment, no hi ha estudiants amusicals i, per tant, tots estan capacitats per interpretar música, ja sigui cantant en una agrupació coral, tocant un senzill acompanyament o participant en un grup musical complex. Aquest capítol mostra una àmplia diversitat d’opcions per abordar els processos d’interpretació musical a l’aula d’educació secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estrategias para enseñar y aprender música en el aula: la creación
La improvisació, l’elaboració d’arranjaments i la composició no es conceben com a activitats aïllades en el món musical, sinó com a propostes integrades amb obres de diferents compositors en un camí d’anada i tornada que permet integrar l’escolta, l’anàlisi, la interpretació i la creació. Aquest capítol ofereix múltiples idees per treballar en un dels àmbits amb menys tradició de la pràctica d’ensenyament musical de les nostres aules d’educació secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Saber sobre Música: estrategias metodológicas
Una de les competències bàsiques del nou currículum és la competència cultural i artística. La matèria de música en educació secundària contribueix de manera directa al seu desenvolupament i adquisició, ja que un dels seus objectius és forjar la cultura musical bàsica, necessària per a tots els ciutadans. Aquest capítol ofereix al futur professorat especialista de música a l’ESO algunes estratègies metodològiques que contribueixin al desenvolupament de totes les capacitats relacionades amb la cultura musical bàsica de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estrategias para integrar las tecnologías de la información y la comunicación en los procesos de enseñanza y aprendizaje musical
La integració de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’aula de música afecta tots els àmbits del currículum. Mitjançant l’ús de les TIC, aquest capítol presenta diverses propostes didàctiques i estratègies per a l’aula de música que contribuiran i ajudaran el professorat de música en la seva guia dels processos d’ensenyament i aprenentatge musical a través d’aquests recursos tecnològics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estrategias didácticas en las asignaturas de bachillerato
La novetat del nou currículum en la modalitat d’arts escèniques, música i dansa pot plantejar alguns dubtes a l’hora de programar i desenvolupar els continguts de les assignatures. Per això, aquest capítol ofereix dues propostes concretes que il·lustren adequadament com cal enfocar els processos d’ensenyament i aprenentatge en les matèries musicals d’aquesta modalitat: llenguatge i pràctica musical, anàlisi i història de la música i la dansa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluar en Música
En l’enfocament per competències, l’avaluació adquireix un paper protagonista que la converteix en motor de l’aprenentatge i de la innovació educativa. Si s’analitza allò que s’avaluarà i com es durà a terme, es poden resoldre els dilemes de l’ensenyament de la música. Aquest capítol ofereix reflexions interessants i pautes específiques que poden resultar útils a l’hora de plantejar-se què, com i quan s’ha d’avaluar en la matèria de música.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aula de Música: espacios, organización y recursos
El bon desenvolupament d’una classe de música depèn, en bona mesura, d’una organització eficaç dels espais i recursos. Per això, en aquest capítol s’aporten idees per preveure les condicions físiques i materials que ha de reunir l’aula de música, considerada un espai polivalent que es pot transformar en funció dels requeriments de les diferents activitats suggerides en la programació.
L’objectiu és orientar els docents de Música de l’educació secundària obligatòria i del batxillerat sobre el que suposa ensenyar música «musicalment».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’objectiu és orientar els docents de Música de l’educació secundària obligatòria i del batxillerat sobre el que suposa ensenyar música «musicalment».