Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conocimiento científico, ciencia escolar y enseñanza de las ciencias en la educación secundaria
En aquest capítol l’autor tracta les relacions entre el coneixement científic, la ciència escolar i l’ensenyament de les ciències. Comença analitzant el model de ciència que hi ha d’haver a les aules i destaca la diferència que hi ha entre la ciència dels científics i la ciència escolar, a més de comentar la importància de la comprensió de la naturalesa de la ciència com un dels objectius prioritaris de l’ensenyament de les ciències. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia científica y competencia profesional en la enseñanza de las ciencias
En aquest capítol es dona resposta a diferents interrogants sobre l’ensenyament de les ciències, com ara quins continguts s’han d’ensenyar i en quins contextos per desenvolupar la competència científica de l’alumnat, o com s’ha de valorar la implementació i resultats de les activitats que es duguin a terme, analitzant la competència professional del professorat en aquest sentit (coneixement disciplinari específic i didàctic del contingut). També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las secuencias didácticas en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias: modelos para su diseño y validación
L’autora d’aquest capítol presenta diversos enfocaments per a l’elaboració, l’experimentació i l’avaluació de seqüències d’ensenyament i aprenentatge, enquadrades en diferents marcs teòrics. Es discuteixen tres models de seqüència: el model de reconstrucció educativa, el model de demanda d’aprenentatge i el model d’aprenentatge i modelització. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las concepciones de modelo de los alumnos, la construcción de modelos y el aprenzaje de las ciencias
En aquest capítol, l’autora analitza els diferents significats del terme model i els diversos models curriculars i models d’ensenyament que es fan servir, i descriu la construcció de models científics a través de quatre etapes: l’elaboració d’un model mental, l’expressió del model mental, els tests del model i la identificació de l’abast i de les limitacions del model. Finalment, suggereix l’elaboració de seqüències didàctiques basades en la construcció d’aquests models. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza dialógica en la construcción del conocimiento físico y químico
En aquest capítol, l’autor analitza el concepte d’educació o ensenyament dialògic aplicat a l’ensenyament de les ciències, un enfocament educatiu que posa l’èmfasi en la interacció i el diàleg, i descriu les aproximacions comunicatives que es corresponen amb els diversos tipus de diàleg a l’aula de ciències. Finalment, mostra un exemple de la gestió del diàleg a l’aula a través d’una activitat que forma part d’una seqüència didàctica. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Argumentación y uso de pruebas: construcción, evaluación y comunicación de explicaciones en Física y Química
L’argumentació científica, és a dir, la justificació d’afirmacions a la ciència a partir de proves, és un aspecte crucial de la ciència. L’argumentació a les aules també és un element importantíssim per avaluar els models científics escolars. En aquest capítol es tracta aquesta qüestió i es parteix del fet que de processos relacionats amb la producció del coneixement n’hi ha, fonamentalment, tres: construcció, avaluació i comunicació. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los trabajos prácticos en Física y Química: interpretar e investigar
Els treballs pràctics experimentals constitueixen una de les activitats més importants en l’ensenyament de les ciències per la seva multiplicitat d’objectius. Aquesta qüestió s’aborda en aquest capítol, en què es diferencien tres tipus de treballs pràctics: experiències, exercicis pràctics i investigacions. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las tecnologías digitales en la enseñanza de la Física y de la Química
Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) estan canviant en la vida diària les maneres en què els individus comparteixen, utilitzen, desenvolupen i processen la informació. Lògicament això també s’ha de reflectir en la vida de l’escola i en els processos d’ensenyament-aprenentatge. En aquest capítol s’aborda aquesta qüestió, i es valoren les seves diferents aplicacions a l’aula de ciències. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluar para aprender, evaluar para calificar
Aprendre i ensenyar comporta avaluar. Partint d’aquesta premissa, en aquest capítol es planteja la necessitat de l’avaluació, posant el focus en l’aula de ciències, des de dues mirades diferents: en primer lloc, per ajudar qui aprèn en aquest procés perquè ho pugui fer d’una manera tan eficient com sigui possible (avaluació formadora) i, en segon lloc, per acreditar si el procés s’ha dut a terme de manera efectiva i si els resultats són els que s’esperaven en funció dels objectius proposats (avaluació qualificadora). També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
S’analitzen les relacions entre el coneixement científic, la ciència escolar i l’ensenyament de les ciències; la relació entre la competència científica i la competència professional; els diferents enfocament per a l’elaboració, l’experimentació i l’avaluació de seqüències didàctiques...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
S’analitzen les relacions entre el coneixement científic, la ciència escolar i l’ensenyament de les ciències; la relació entre la competència científica i la competència professional; els diferents enfocament per a l’elaboració, l’experimentació i l’avaluació de seqüències didàctiques...