Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De los ordenadores a los dispositivos móviles
La digitalització de l’escola a finals dels noranta va ser el resultat obtingut arran de l’aparició de les noves tecnologies. Els centres educatius van començar a incorporar ordinadors i, més endavant, a implementar les TIC a l’aula. Tanmateix, tot això ha quedat enrere i la societat ha evolucionat digitalment amb l’aparició de nous dispositius mòbils, de manera que s’ha generat un canvi en l’ús de la tecnologia de les noves generacions. Aquest capítol reflexiona sobre el que va suposar el pas dels ordinadors als dispositius mòbils i la seva influència en l’aprenentatge de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias de aula con dispositivos móviles
Fonamentant l’ús de dispositius mòbils dins d’una metodologia que té la participació activa de l’alumnat, com és el cas de l’aprenentatge basat en projectes (ABP), en aquest capítol s’aborda la competència cultural i artística dins del currículum. Així, es presenten algunes experiències d’aula centrades en l’ús d’una sèrie de dispositius mòbils mitjançant metodologies actives, com ara l’ABP, i en diverses etapes educatives, fent diferents creacions audiovisuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Más que música? Natura 3.0: diluyendo las fronteras del arte en las aulas de música de secundaria
La incorporació de les noves tecnologies suposa una autèntica revolució de la creació musical. Les últimes innovacions en dispositius mòbils ofereixen la possibilitat de disposar d’un autèntic estudi de gravació a les nostres butxaques. Aquestes innovacions enriqueixen i interconnecten els processos viscuts a les aules amb el que passa fora d’elles. Per això, aquest capítol planteja la necessitat de considerar enfocaments més integradors i actuals a les aules de música, adoptant un enfocament interdisciplinari en el qual la creació musical es val de diversos recursos, tant artístics com tecnològics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La animación: propuetas didácticas
Aquest capítol pretén abordar les possibilitats creatives i educatives de la generació de productes audiovisuals que impliquen l’animació de diversos elements. Les tres opcions que es presenten comprenen l’ús de tècniques bàsiques de creació audiovisual, com ara els Stopmotion, el Timelapse o l’animació amb personatges digitals. Així doncs, s’ofereixen nombroses idees i explicacions sobre algunes qüestions tècniques d’utilitat per a qui vulgui dur les seves propostes a la pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tres propuestas prácticas para hacer música con dispositivos móviles (smartphones y tablets)
Les aplicacions mòbils (apps) han permès ampliar immensament les possibilitats docents. Destaquen, sobretot, les de producció i tractament de continguts musicals, dedicades a l’edició i tractament del so. Escoltar, tocar i crear música són accions que han canviat radicalment amb les apps dels dispositius mòbils. En aquest capítol s’ofereixen tres propostes per fer música amb telèfons intel·ligents o tauletes amb alumnes d’educació infantil (3-6 anys), primària i joves i adults.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tres propuestas prácticas para hacer música con iPad
Partint d’una senzilla guia tècnica que orienta sobre els elements i recursos necessaris, aquest capítol descriu detalladament com es pot fer música amb loops, com es poden fer servir instruments virtuals o com es pot elaborar un vídeo musical amb sons de l’entorn quotidià a partir de tres propostes pràctiques. Totes elles han estat desenvolupades amb un iPad, un iPod Touch o un iPhone, dispositius que han resultat ser els que han satisfet més bé les necessitats per implementar aquestes pràctiques musicals dins de l’aula de música.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tres propuetas prácticas para presentaciones y vídeos
El potencial que pot tenir la imatge a l’aula, ja sigui fixa o en moviment, és una cosa que no deixa mai de sorprendre’ns. La imatge acompanyada d’àudio, i de la música, té possibilitats infinites i d’allò més sorprenents. Aquest capítol se centra en les presentacions i els vídeos, descobrint un món de possibilitats més enllà del PowerPoint o el Youtube, a partir de la presentació de tres propostes pràctiques, fent servir el format PechaKucha, microlliçons animades en vídeo i la creació d’un lipdub.
Aquest llibre ofereix idees peer experimentar amb allò que és sonor i també per pensar en la seva aplicació en creacions mixtes, audiovisuals i multimèdia. Cadascuna d’aquestes propostes ens convida a integrar temes i continguts d’altres àrees trencant les fronteres entre les aules i els espais adjudicats a les diverses matèries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest llibre ofereix idees peer experimentar amb allò que és sonor i també per pensar en la seva aplicació en creacions mixtes, audiovisuals i multimèdia. Cadascuna d’aquestes propostes ens convida a integrar temes i continguts d’altres àrees trencant les fronteres entre les aules i els espais adjudicats a les diverses matèries.