Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Disciplinas, competencias y la universidad
Aquest capítol recull una important anàlisi sobre la nova relació entre coneixement i societat i alhora mostra l’evolució de les disciplines bàsiques i professionals originades al segle xix i al començament del xx. Partint d’això, s’aborda la disputa entre el currículum basat en el «coneixement disciplinari» i el basat en les «habilitats i competències rellevants», insistint en la importància de transcendir aquest enfrontament per acostar-se al que una societat democràtica necessita de la Universitat, però sense que per això les disciplines perdin la seva identitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reformas neoliberales y misiones universitarias latinoamericanas: del entrenamiento profesional al entretenimiento virtual
Aquest capítol aborda, des d’una perspectiva històrica comparativa, les reformes i missions de les universitats, exemplificades en el cas argentí, amb l’objectiu de comprendre les reformes universitàries sorgides amb relació a les polítiques d’avaluació i acreditació universitària. Així mateix, l’autor argumenta que és urgent plantejar propostes que tinguin com a centre el saber i els coneixements socials —els grans absents de les reformes. Per fer-ho proposa cinc eixos de treball que ajudin al debat i el posicionament i que permetin articular les funcions bàsiques de la Universitat amb noves perspectives que apunten a un futur esperançador.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Convivir con los cambios. Ser profesor y profesora en la universidad en tiempos convulsos
Què vol dir ser professor o professora universitari en aquest moment històric? Aquest capítol busca respondre a aquest interrogant, amb l’objectiu de comprendre com estan afectant les condicions socials i econòmiques contemporànies la docència a la Universitat europea, dirigint la mirada als processos de construcció i implementació de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transmisión universitaria y experiencias de conocimiento en la universidad pública. Culturas institucionales, perspectivas generacionales y desafíos c
Aquest capítol aprofundeix en les experiències de coneixement dels estudiants universitaris. Concretament, l’autor es pregunta per l’apropiació del coneixement per part dels estudiants, cosa que li permet explorar les seves modalitats i pràctiques i obrir nous interrogants i desafiaments per a l’ensenyament universitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Student as Producer: una provocación acerca del significado y el propósito de la educación superior
En aquest capítol s’exposa el projecte «L’alumne com a productor», el principi organitzatiu de la docència i l’aprenentatge a la Universitat de Lincoln des del 2010. Així mateix, es posa l’accent en el nucli del projecte, que rau en la noció que els estudiants universitaris són una part important de la cultura acadèmica i de l’aportació intel·lectual de la institució. Per això, cal que els estudiants es vegin a si mateixos com a subjectes i no objectes de la història, com a professors, escriptors i actors, en lloc de receptors de coneixement, i que es puguin reconèixer en un món social construït pel conjunt.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Más allá de la desagregación y el elitismo: ¿un nuevo futuro para la universidad popular autónoma?
En aquest capítol s’analitza la resistència als arguments dels que donen suport a una Universitat fragmentada i dividida per les polítiques econòmiques i socials de les últimes dècades. Concretament, l’autor explora dos tipus de resistències, que moltes vegades es veuen polaritzades: la dels representants de la Universitat liberal, d’elit, i la dels que elaboren propostes des d’una perspectiva d’Universitat popular. La seva tesi es fonamenta en el fet que tots dos tipus de resistència tenen limitacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Algunas reflexiones acerca de las prácticas universitarias contemporáneas. Tensiones, tendendias, situaciones y contextos
Aquest capítol recull la síntesi de la lectura de les ponències presentades a CONTECE 2013, que evidencia algunes de les tendències i contradiccions que tensen les pràctiques de la Universitat avui en dia. Amb això, els autors expliciten que en els mateixos escenaris turbulents i ambigus generats per les condicions que està imposant la mercantilització de les universitats s’estan generant pràctiques alternatives.
S’hi han compilat algunes de les aportacions de la universitat que provenen des de diferents punts. Unint experts internacionals de diverses àrees del camp educatiu i de diferents zones geogràfiques, per dialogar sobre la universitat i mostrar les seves diferències, evidenciant una heterogeneïtat que la globalització preten ocultar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
S’hi han compilat algunes de les aportacions de la universitat que provenen des de diferents punts. Unint experts internacionals de diverses àrees del camp educatiu i de diferents zones geogràfiques, per dialogar sobre la universitat i mostrar les seves diferències, evidenciant una heterogeneïtat que la globalització preten ocultar.