Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
L'autora destaca que aquesta és una obra col·lectiva construïda des de l'experiència de diversos professors i professores per aportar innovació, experiència i recerca pel que fa a les propostes per educar en la diversitat. A més, s'inclouen preguntes, respostes i propostes per abordar els problemes com a necessitats, així com recursos dels centres educatius per afavorir un entorn de qualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aula, escenario de la diversidad
L'aula com a escenari de la diversitat presenta dues mirades complementàries: l'estructura formal i el nivell relacional. Comprenent aquest espai com un entorn d'implicació, autoconeixement, autonomia, comunicació i socialització. En aquest capítol s'investiga aquest espai com a escenari de diversitat, aportant criteris que aporten atenció a tot l'alumnat i criteris d'intervenció a l'aula per afavorir la pedagogia en la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los soportes en el aula
En aquest capítol l'autor presenta les claus per distingir els diferents suports a l'aula per al professorat, com ara l'agrupació per nivells, materials adaptats o diversificats, estratègies de gestió de l'aula, entrada d'especialistes o reducció de ràtios. Aquests i altres suports es descriuen en aquest capítol.
A més, s'inclou una bibliografia complementària que permetrà continuar aprenent sobre aquests aspectes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las adaptaciones curriculares
Els autors i autores d'aquest capítol centren la seva atenció en les adaptacions curriculars a l'actual marc normatiu. Però, què es pot adaptar? Ho concreten a través de la integració del currículum en el centre mitjançant el PCC, en un grup classe amb la programació i per a un alumne o una alumna emprant un procés més individualitzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La organización de centros en el marco de un modelo participativo de gestión educativa. Criterios y objetivos con relación a la atención al alumnado
En aquest capítol s'analitzen les característiques de la gestió i l’organització educativa, així com criteris i objectius en relació amb l'atenció de l'alumnat. Es presenten algunes propostes i suggeriments per a les escoles d'educació infantil i primària sobre les estructures bàsiques de coordinació i organització de l'alumnat, currículum, temps i espai per aconseguir una bona atenció a la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La relación entre los centros educativos y su entorno
En aquest capítol s'analitza el treball amb les famílies de la pròpia comunitat, així com la relació entre els centres educatius i el seu entorn. Fent èmfasi en la participació i col·laboració de les famílies en l'educació dels fills i filles, així com el territori com a font de recursos per al desenvolupament d'activitats d'aprenentatge, ja siguin complementàries o extraescolars.
A més, destaquen la importància del centre escolar en el marc del projecte educatiu de ciutat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una reflexión desde la práctica sobre las teorías de la reforma para atender la diversidad
En aquest capítol l'autor reflexiona des de la pràctica sobre les teories de reforma per atendre la diversitat. S’hi posa en relleu l'obligatorietat, accessibilitat i diversitat d'aquests processos, així com l'estructura del currículum i l'avaluació. A més, presenta una sèrie d'aspectes clau per educar en la diversitat i promocionar-la a tothom.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.