Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agradecimientos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Marco teórico
A partir de l’experiència compartida amb l’escola Folch i Torres i dels referents teòrics que sustenten certes decisions, aquest capítol pretén justificar que la decisió presa per part de l’escola d’atendre la diversitat dins el marc de l’aula ordinària és una decisió clau que provoca canvis i mou el centre cap a un procés de millora i cap a la inclusió de tot l’alumnat. Es tracten, així, temes relacionats amb l’escola, un sistema que avança cap a la inclusió, les barreres per a l’aprenentatge i la participació, la intencionalitat educativa o l’avaluació, entre altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escuela Folch i Torres
L’escola Folch i Torres és una escola pública situada a Esplugues de Llobregat (Barcelona), una escola que atén la diversitat des d’una perspectiva inclusiva. La col·laboració i l’assessorament psicopedagògic de l’autora amb l’escola durant diversos anys i, concretament, durant el curs 2004-2005, ha possibilitat la síntesi, l’anàlisi i la revisió del model d’atenció a la diversitat que ofereix al seu alumnat. Aquest capítol, concretament, presenta la situació i el context en què es troba l’escola, els recursos humans, els trets d’identitat, les metodologies que utilitza i l’estructura, organització i funcions dels diferents estaments que la conformen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El ámbito institucional
L’escola Folch i Torres és una escola pública situada a Esplugues de Llobregat (Barcelona), una escola que atén la diversitat des d’una perspectiva inclusiva. La col·laboració i l’assessorament psicopedagògic de l’autora amb l’escola durant diversos anys i, concretament, durant el curs 2004-2005, ha possibilitat la síntesi, l’anàlisi i la revisió del model d’atenció a la diversitat que ofereix al seu alumnat. Aquest capítol, concretament, presenta l’àmbit institucional, i se centra en la descripció del model d’atenció a la diversitat que ofereix al seu alumnat (basat en el suport dins de l’aula), contemplant les seves característiques, comissió, organització, procediments, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dos maestros en el aula
El model d’atenció a la diversitat de l’escola Folch i Torres opta per atendre tot l’alumnat dins de l’aula ordinària a partir del treball cooperatiu entre mestres. En aquest capítol es tracta la importància que té el grup de referència per als nens i nenes d’aquestes edats, de les condicions que cal crear perquè puguin treballar dos mestres a l’aula, de la metodologia i dels rols dels mestres (el tutor i el mestre de suport) quan treballen en un model com aquest.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El alumno dentro del grupo
Per avançar cap a una educació inclusiva, tots els alumnes han de participar de la vida de l’aula i tots els mestres, sense distinció, han d’anar aprenent a tenir en compte la diversitat i, progressivament, anar introduint metodologies més diversificades i inclusives. Amb aquesta finalitat, cal donar respostes més personals als alumnes amb més dificultats per participar de la vida de l’aula. Aquest capítol se centra en la importància d’atendre els alumnes de manera personalitzada, d’acord amb les seves necessitats, i dins de l’aula, i ofereix algunes orientacions pràctiques per dur a terme plans personalitzats i un seguiment adequat de l’alumne amb necessitats educatives especials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El asesoramiento psicopedagógico
En aquest capítol es tracten les funcions del tipus d’assessorament psicopedagògic donat a l’escola Folch i Torres per millorar el model d’atenció a la diversitat que ofereix al seu alumnat, des d’una perspectiva institucional i sistemàtica, contemplant l’escola com un sistema complex i mirant de col·laborar-hi en els àmbits institucional i grupal. Així mateix, el capítol preveu els àmbits d’intervenció de l’assessorament i les actituds i estratègies aconsellables per dur a terme en aquest tipus d’assessorament psicopedagògic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusiones y propuestas
L’escola Folch i Torres és una escola pública situada a Esplugues de Llobregat (Barcelona), una escola que atén la diversitat des d’una perspectiva inclusiva. La col·laboració i l’assessorament psicopedagògic de l’autora amb l’escola durant diversos anys i, concretament, durant el curs 2004-2005, ha possibilitat la síntesi, l’anàlisi i la revisió del model d’atenció a la diversitat que ofereix al seu alumnat. En aquest capítol, concretament, es recull una síntesi de l’anàlisi del centre objecte d’estudi, contemplant els punts forts i febles de l’escola i altres possibilitats de millora, així com propostes que es poden tenir en compte per fer escoles més inclusives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anexo I: Instrumentos utilizados en la investigación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.