Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Punto de partida
En aquest capítol es tracta el punt de partida del llibre. Es reflexiona sobre la necessària mirada inclusiva i la influència que tenen les etiquetes diagnòstiques en l'acció i en l'àmbit educatiu. Així mateix, es descriuen alguns canvis necessaris per avançar cap a una escola per a tots i, especialment, aquells que han influït en els plantejaments educatius (o d'ensenyament-aprenentatge) a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El estrés emocional
En aquest capítol es parla dels conceptes de vulnerabilitat i resiliència situats a l'escola, espai en el qual es poden dur a terme influències que poden tenir impacte en el desenvolupament saludable dels nens. Així mateix, es tracta fins a quin punt l'escola pot comprendre i contenir l'estrès dels alumnes i oferir una superfície d'aterratge dura o acollidora. D'altra banda, es descriuen diferents respostes que es pot donar al conjunt dels alumnes i, especialment, als més vulnerables.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje y gestión del estrés
En aquest capítol es tracta l'aprenentatge a l'escola i les competències necessàries per aprendre a l'escola. Es reflexiona sobre què vol dir per als nens anar a escola a aprendre i el que suposa anar a escola per als nens vulnerables, veient, així, fins a quin punt alguns alumnes poden adaptar-se a les condicions del context escolar. Així mateix, es descriuen les condicions individuals que apareixen perquè puguin dur-se a terme els processos d'ensenyament i aprenentatge. Entre aquestes condicions individuals, es descriuen específicament les primeres vinculacions, les representacions sobre un mateix, dels altres i de la realitat, i la capacitat de simbolització i adquisició dels continguts culturals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conocer al alumno
La identificació i millor comprensió d'algunes actituds i respostes dels alumnes i les alumnes és una tasca en la qual es troben diàriament molts professionals de l'educació. En aquest capítol es tracta l'observació dels alumnes i les diferències entre ells segons el seu temperament. Així mateix, es reflexiona sobre elements tan importants com l'aprenentatge i la inclinació i es descriuen els tipus de problemes emocionals en els alumnes i els problemes per estrès emocional segons l'afectació predominant de la conducta de l'alumne en si mateix o en els altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué podemos hacer?: la intervención educativa
La intervenció educativa ofereix importants oportunitats pedagògiques de relació entre el
tutor i l’alumne. En aquest capítol es parla de les actituds del mestre que afavoreixen
l’evolució de l’infant i de la importància d’establir relacions de suport amb altres
professionals i amb les famílies, i també s’aborden les dinàmiques del grup/classe que
faciliten la inclusió de l’alumne en relació amb el grup i l’aula mitjançant diferents exemples
molt il·lustratius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relaciones entre profesionales y familias
En aquest capítol es comenta quins aspectes són els més essencials de la relació entre l'escola i la família i com influeixen en el benestar del nen. Així mateix, es reflexiona sobre la necessitat de confiar en les potencialitats de la relació mestre-família per acompanyar-se mútuament davant dels problemes emocionals dels alumnes i sobre quines són les posicions que afavoreixen el bon contacte entre l'escola i la família. Es mostren uns quants suggeriments per al treball amb les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué centros para estos alumnos?
En aquest capítol s'aborda la immersió de l'escola en la cultura exosistèmica, que impregna els nostres col·lectius humans. Així mateix, es tracten els valors que produeixen exclusió i sofriment i els que apunten a l'acceptació sostinguda de les diferències. D'altra banda, també es parla del tema de la confiança en les potencialitats de cada institució i la utilitat d'incloure l'aspecte emocional dels docents durant les reunions i les discussions pedagògiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para saber más
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Llibre que parteix de les característiques específiques
del nen (temperament, tipus d'aferrament.) per emfatitzar
ràpidament les possibilitats de la relació educativa en
la millora de la seva salut mental, afavorint la seva
seguretat, el seu equilibri i la seva confiança. A través
d'exemples concrets es reflexiona sobre diferents graus
de problemes psicològics, així com les respostes que els
mestres poden donar davant d'ells des del seu propi rol:
les dinàmiques de la classe, la relació amb les famílies.
Els llibres d'aquesta collecció tracten de la diversitat
i de com afrontar-la a l'escola i han estat pensats per
ajudar els docents oferint propostes, criteris,
instruments, orientacions i exemples perquè tots els
alumnes puguin aprendre i participar a l'aula juntament
amb els seus companys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibre que parteix de les característiques específiques
del nen (temperament, tipus d'aferrament.) per emfatitzar
ràpidament les possibilitats de la relació educativa en
la millora de la seva salut mental, afavorint la seva
seguretat, el seu equilibri i la seva confiança. A través
d'exemples concrets es reflexiona sobre diferents graus
de problemes psicològics, així com les respostes que els
mestres poden donar davant d'ells des del seu propi rol:
les dinàmiques de la classe, la relació amb les famílies.
Els llibres d'aquesta collecció tracten de la diversitat
i de com afrontar-la a l'escola i han estat pensats per
ajudar els docents oferint propostes, criteris,
instruments, orientacions i exemples perquè tots els
alumnes puguin aprendre i participar a l'aula juntament
amb els seus companys.