Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Punto de partida
No tots els alumnes aprenen de la mateixa manera i al mateix ritme, per tant, les necessitats educatives seran diferents d’acord amb les característiques personals i les dificultats que presenti cadascun. En aquest sentit, l’escola ha d’aprendre a desenvolupar les capacitats necessàries per proporcionar l’ajuda requerida per a cadascun dels seus alumnes. Aquest capítol servirà com a punt de partida per introduir el lector en la temàtica que l’afecta: l’educació inclusiva, relacionada, específicament, amb les dificultats d’ensenyament-aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Empezando a leer y a escribir. Dificultades en los aprendizajes iniciales de la lectura y la escritura
És imprescindible que els docents sàpiguen detectar les dificultats d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura dels seus alumnes des del principi. Amb aquesta finalitat, aquest capítol aborda el tema de l’alumnat de primer i segon de primària amb dificultats en la lectura i en l’escriptura derivades del seu aprenentatge inicial. Aquest període d’aprenentatge és clau; per tant, es donen a conèixer els coneixements necessaris sobre la detecció, l’avaluació i la intervenció educativa amb aquest tipus d’alumnat i s’ofereixen exemples i recursos que els docents poden incloure en la seva pràctica educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendiendo a leer. Dificultades en la competencia lectora. Elementos de alerta desde la perspectiva docente
Les dificultats en l’aprenentatge de la lectura obstaculitzen l’adquisició de la competència lectora, per tant, les possibilitats d’èxit escolar es poden veure perjudicades en els alumnes que tenen aquestes dificultats. En aquest capítol es tracten els elements d’alerta des de la perspectiva docent per a la detecció, avaluació i intervenció educativa amb l’alumnat amb dificultats en la competència lectora. El professorat disposa de diversos exemples, activitats i recursos metodològics que li permetran afrontar aquest tipus de dificultats en la seva pràctica educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué centros para estos alumnos? El abordaje de la lectura desde el ámbito institucional
Un centre escolar que tingui en compte la diversitat, que sigui per a tot tipus d’alumnes, una escola inclusiva que atengui les necessitats educatives específiques. Ensenyar en la diversitat i abordar la lectura des de l’àmbit institucional és l’objectiu que es transmet en aquest capítol, en què es plantegen els aspectes i elements que tot centre hauria d’integrar a fi de donar l’atenció necessària als alumnes que presentin no només dificultats de lectura i escriptura, sinó qualsevol dificultat d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anexos
Detecció, avaluació, orientació i intervenció educativa amb relació a l'alumnat que presenta dificultats en l'aprenentatge de la lectura, ja sigui en els moments inicials o al llarg de la seva escolarització. En aquest llibre trobareu situacions d'alumnes i exemples amb propostes educatives perquè puguin participar i aprendre al costat dels seus companys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Detecció, avaluació, orientació i intervenció educativa amb relació a l'alumnat que presenta dificultats en l'aprenentatge de la lectura, ja sigui en els moments inicials o al llarg de la seva escolarització. En aquest llibre trobareu situacions d'alumnes i exemples amb propostes educatives perquè puguin participar i aprendre al costat dels seus companys.