Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Punto de partida
Les necessitats de l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals s’han de detectar i atendre, de la mateixa manera que les de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Els professors han de disposar de prou suports per acomplir aquesta tasca i, al mateix temps, els pares han de rebre un assessorament individualitzat adequat, així com la informació necessària que els ajudi en l’educació dels seus fills. Aquest capítol ens introdueix en el món de l’alumnat amb altes capacitats i ens presenta els seus perfils intel·lectuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Detección: ¿por dónde empezar?
La detecció té la finalitat de millorar l’atenció dels alumnes i les alumnes, ja que observar la seva manera de ser i d’aprendre forma part de la tasca docent, i també compartir els dubtes amb els companys d’equip per trobar solucions més fàcilment. En aquest capítol es presenten alguns suggeriments per detectar tant les altes capacitats com alguns dels problemes que pot presentar aquest tipus d’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Para qué evaluar, qué y cómo?
Una de les peces clau en el procés d’ensenyament-aprenentatge és l’avaluació. En el cas dels alumnes amb altes capacitats, la seva singularitat obliga a l’exercici constant de la reflexió segons els resultats obtinguts, tenint com a referència tant els resultats esperats de la majoria dels alumnes com els que estan dissenyats particularment per a aquest tipus d’alumnat. El capítol següent mostra alguns instruments, plans individualitzats i mesures d’intervenció per dur a terme després de l’avaluació de l’alumnat amb altes capacitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué podemos hacer?: la intervención educativa
La intervenció educativa està considerada una de les parts més importants del procés d’ensenyament i aprenentatge, ja que és la confluència de les intencions educatives, les necessitats de l’alumnat i els recursos que, en sentit ampli, estan disponibles en el context educatiu. Aquest capítol se centra en la figura del professor, en com i quan ha d’actuar davant la presència d’alumnes amb altes capacitats intel·lectuals a l’aula. A més, es presenten unes quantes propostes relacionades amb els mateixos alumnes, les seves famílies, el seu entorn i el mateix centre educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué centros para estos alumnos?
Moltes famílies amb fills amb altes capacitats es plantegen si aquestes capacitats superiors es podran atendre des del centre educatiu i des de la família mateixa. La inclusió implica identificar i minimitzar les barreres per a l’aprenentatge i la participació i maximitzar els recursos que afavoreixin els dos processos. A través del capítol següent es convida a reflexionar sobre l’educació inclusiva de l’alumnat amb altes capacitats, la intervenció educativa del professorat, l’escolarització i els centres i recursos del nostre sistema educatiu davant d’aquest tipus d’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las familias con hijos con altas capacidades
Quan uns pares descobreixen que el seu fill és potencialment superdotat tenen por de no estar prou preparats per afrontar l’educació del seu fill. En aquest sentit, el paper dels educadors i el centre escolar és indispensable per donar una resposta educativa adequada i suport a les famílies amb fills amb altes capacitats. Aquest capítol se centra en el paper que exerceixen les famílies en aquesta situació, així com en la col·laboració i suport entre escola i família per tal de facilitar i orientar els pares respecte a l’escolarització dels seus fills.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué recursos puedo encontrar?
Els recursos educatius contenen l’essència de l’educació. En matèria educativa, ens referim a un conjunt ampli de persones, mètodes, procediments i materials, sempre que la seva finalitat sigui oferir ajudes per al millor desenvolupament possible de l’alumnat. En aquest capítol es preveuen diferents tipus de recursos educatius que permetran als alumnes amb altes capacitats desenvolupar el seu potencial i talent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de instrumentos
Un dels reptes pendents a la nostra societat: donar una resposta adequada a l'alumnat amb altes capacitats. L'escola inclusiva ha d'oferir a aquest infant/jove oportunitats educatives perquè desenvolupi el seu potencial i el seu talent. Els autors d'aquest llibre acosten al professorat la diversitat de l'alumnat amb altes capacitats i proporcionen recursos per observar, detectar i implementar intervencions educatives a l'aula i el centre. Destaquen, així també, els mitjans que permeten la collaboració família-escola-entorn propers.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un dels reptes pendents a la nostra societat: donar una resposta adequada a l'alumnat amb altes capacitats. L'escola inclusiva ha d'oferir a aquest infant/jove oportunitats educatives perquè desenvolupi el seu potencial i el seu talent. Els autors d'aquest llibre acosten al professorat la diversitat de l'alumnat amb altes capacitats i proporcionen recursos per observar, detectar i implementar intervencions educatives a l'aula i el centre. Destaquen, així també, els mitjans que permeten la collaboració família-escola-entorn propers.