Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Altas capacidades intelectuales. Marco teórico
Aquest capítol ofereix un acurat recorregut pel marc teòric de les altes capacitats intel·lectuals, des d’una mirada crítica, tenint com a referents els possibles models interpretatius de la superdotació i els talents i com es manifesten en el context escolar. Així mateix, es repassen les principals implicacions dels models descrits en l’avaluació i la intervenció de l’alumnat amb altes capacitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Características del alumnado con altas capacidades
Com podem identificar les altes capacitats? Quins perfils podem trobar? Quines variables cognitives o socioemocionals presenta aquest alumnat i com influeixen en el seu aprenentatge? Quins factors de risc hem d’afrontar en aquestes situacions? Aquest capítol respon a aquests i a altres interrogants sobre les variables relacionades amb les altes capacitats i el seu desenvolupament. També inclou una fitxa resum sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación del alumnado con altas capacidades intelectuales
Aquest capítol aborda el procés d’avaluació psicopedagògica de l’alumnat amb altes capacitats, que és de gran interès per a mestres, especialistes de centre i professionals dels equips d’orientació, des de la detecció fins a la realització d’un informe psicopedagògic. Les pautes proporcionades i els instruments recollits tenen sens dubte un caràcter orientatiu, si bé són materials suficientment contrastats i només aplicables des de l’experiència i la formació adequades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La intervención educativa con el alumnado de altas capacidades
La intervenció educativa està considerada una de les parts més importants del procés d’ensenyament i aprenentatge, ja que està en la confluència entre les intencions educatives, les necessitats de l’alumnat i els recursos que, en sentit ampli, estan disponibles en el context educatiu. Però, des de la mirada de la diversitat i la inclusió, com podem treballar la intervenció educativa? Com podem plantejar un projecte educatiu que tingui en compte les altes capacitats? Aquest capítol parla de tot això.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Colaboración familia-comunidad educativa
L’educació de qualsevol infant no es pot limitar a l’àmbit escolar o de la formació reglada. És una cosa que es produeix en un medi sociocultural determinat, en què la família i l’entorn proper resulten de transcendental importància. Aquest capítol parla d’això, centrant-se en el paper dels principals agents en aquest sentit —la família, l’escola i la comunitat educativa— i específicament pel que fa a les altes capacitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos educativos para atender al alumnado con altas capacidades en una escuela inclusiva
Aquest capítol ofereix eines i recursos educatius que ens permetran, adaptant-los segons el criteri professional, atendre l’alumnat amb necessitats educatives específiques en un entorn inclusiu.
Experts d'àmbits diversos comparteixen amb els professionals de l'educació el saber acumulat en quinze anys d'experiència amb alumnat d'altes capacitats, aportant pautes d'actuació, orientació en la pràctica educativa, recursos, instruments d'avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experts d'àmbits diversos comparteixen amb els professionals de l'educació el saber acumulat en quinze anys d'experiència amb alumnat d'altes capacitats, aportant pautes d'actuació, orientació en la pràctica educativa, recursos, instruments d'avaluació.