La presa de consciència de les emocions i els afectes que es construeixen en les relacions als centres s'ha d'orientar cap a la finalitat d'augmentar el benestar personal i social de les persones.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La presa de consciència de les emocions i els afectes que es construeixen en les relacions als centres s'ha d'orientar cap a la finalitat d'augmentar el benestar personal i social de les persones.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nardín o el síntoma de la falta de motivación (educación secundaria obligatoria)
En aquest capítol es presenta una situació en la qual el problema central és la falta de motivació dels estudiants de secundària. S'utilitza l'anàlisi de les relacions emocionals i socials com a punt de partida per abordar aquesta qüestió, avaluant el seu impacte a l'escola i les aules, la participació de les persones, els conflictes, els recursos disponibles, les solucions proposades, les decisions preses i els resultats obtinguts. La segona part del capítol presenta una anàlisi detallada del cas amb un esquema visual i exemples. Finalment, es proporciona una eina de reflexió que guia el lector per relacionar la situació amb la seva pròpia experiència professional i aplicar els mètodes suggerits en el seu propi context.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bandos y agresiones entre alumnos (educación primaria)
En aquest capítol es descriu una situació específica en la qual s'enfronten problemes de conducta i conflictes en una aula d'educació primària. S'utilitza l'anàlisi de les relacions emocionals i socials com a punt de partida per abordar aquest tema, avaluant-ne l’impacte a l'escola i les aules, la participació de les persones, els conflictes, els recursos disponibles, les solucions proposades, les decisions preses i els resultats obtinguts. La segona part del capítol ofereix una anàlisi detallada del cas amb un esquema visual i exemples. Finalment, es proporciona una eina de reflexió que guia el lector per relacionar la situació amb la seva pròpia experiència professional i aplicar els mètodes suggerits en el seu propi context.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Niñas y niños, maestros y maestras de educación infantil (segundo ciclo)
Aquest capítol s'inicia amb la descripció d'una situació concreta que tracta sobre conductes sexistes i excloents en aules d'educació infantil. A més, s'aborden temes com la relació entre teoria i pràctica professional, la col·laboració entre universitat i escola, i la importància del treball en equip del professorat en la construcció d'un projecte escolar. S'utilitza l'anàlisi de les relacions emocionals i socials com a punt de partida per abordar aquest tema, avaluant-ne l’impacte en el centre i les aules, la participació de les persones, els conflictes, els recursos disponibles, la discussió de solucions, les decisions preses i els resultats obtinguts. En la segona part del capítol, es presenta una anàlisi detallada del cas mitjançant un radiografia, esquema visual i exemples. Finalment, es proporciona un instrument de reflexió que guia el lector a connectar la situació amb la seva pròpia realitat professional i aplicar els enfocaments metodològics proposats en el seu propi context.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Programar emociones? (educación primaria)
En aquest capítol es presenta una situació en la qual les mestres, inspirades per la seva formació contínua, treballen per prevenir dificultats emocionals i promoure emocions positives en el context escolar. S'analitzen les relacions emocionals i socials com a punt de partida, avaluant-ne l’impacte en el centre i les aules, la participació de les persones, els conflictes, els recursos disponibles, les solucions proposades, les decisions preses i els resultats obtinguts. La segona part del capítol ofereix una anàlisi detallada del cas amb un esquema visual i exemples. Finalment, es proporciona una eina de reflexió que guia el lector per relacionar la situació amb la seva pròpia experiència professional i aplicar els mètodes suggerits en el seu propi context.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
ESO con sentido (educación secundaria obligatoria)
En aquest capítol es descriu una situació en la qual un professor de filosofia en el cicle d'ensenyament secundari enfronta desafiaments en la relació emocional i afectiva amb els seus alumnes. S'utilitza l'anàlisi de les relacions emocionals i socials com a punt de partida per abordar aquest tema, avaluant-ne l’impacte a l'escola i les aules, la participació de les persones, els conflictes, els recursos disponibles, les solucions proposades, les decisions preses i els resultats obtinguts. La segona part del capítol ofereix una anàlisi detallada del cas amb un esquema visual i exemples. Finalment, es proporciona una eina de reflexió que guia el lector per relacionar la situació amb la seva pròpia experiència professional i aplicar els mètodes suggerits en el seu propi context.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una breve reflexión final