Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La programación en música
En aquest capítol es fa una breu reflexió sobre els aspectes bàsics que determinen l'elaboració de la programació de música. Amb aquesta reflexió no es pretén fer una exposició teòrica i detallada sobre la programació, sinó recordar algunes qüestions que entenem que són bàsiques i que s'han de tenir en compte en el seu procés d'elaboració, com ara els objectius, l'organització dels continguts, la tipologia de les activitats i les estratègies metodològiques. També s'hi aborda la importància de l'avaluació com a motor del canvi, entre d'altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque I. Escucha
En aquest capítol presentem una sèrie d'activitats i jocs organitzats per edats i basats en un dels quatre blocs sobre els quals s'estructura el currículum de música a primària: l'escolta. Amb aquesta proposta intentem fomentar la realització de tasques que impliquin el desenvolupament de la capacitat de percepció auditiva dels nens i nenes. Aquestes activitats suposaran un context adequat en què es puguin observar, comparar, identificar i reconèixer tots els elements de la música i les seves manifestacions. Cada activitat comparteix una estructura comuna que facilita la tasca del professorat: l'edat recomanada, els objectius que es poden abordar, una breu descripció de l'activitat i el material que cal utilitzar. A l'apartat de desenvolupament s'expliquen detalladament les fases a seguir per a l'acompliment de l'activitat. També s'hi inclouen estratègies per al seu ensenyament, activitats alternatives i recursos en línia relacionats amb l'activitat tractada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque II. Interpretación
En aquest capítol presentem una sèrie d'activitats i jocs organitzats per edats i basats en un dels quatre blocs sobre els quals s'estructura el currículum de música a primària: la interpretació. Les activitats d'interpretació ens recordaran la importància de fer música com un mitjà per a la vivenciació, experimentació i aplicació dels coneixements musicals adquirits. Cada activitat comparteix una estructura comuna que facilita la tasca del professorat: l'edat recomanada, els objectius que es poden abordar, una breu descripció de l'activitat i el material que cal utilitzar. A l'apartat de desenvolupament s'expliquen detalladament les fases a seguir per a l'acompliment de l'activitat. També s'hi inclouen estratègies per al seu ensenyament, activitats alternatives i recursos en línia relacionats amb l'activitat tractada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque III. Creación
En aquest capítol presentem una sèrie d'activitats i jocs organitzats per edats i basats en un dels quatre blocs sobre els quals s'estructura el currículum de música a primària: la creació. Les activitats de creació estaran encaminades a afavorir la imaginació i la creativitat musical i també són útils per fomentar els coneixements i les experiències musicals adquirides. Cada activitat comparteix una estructura comuna que facilita la tasca del professorat: l'edat recomanada, els objectius que es poden abordar, una breu descripció de l'activitat i el material que cal utilitzar. A l'apartat de desenvolupament s'expliquen detalladament les fases a seguir per a l'acompliment de l'activitat. També s'hi inclouen estratègies per al seu ensenyament, activitats alternatives i recursos en línia relacionats amb l'activitat tractada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque IV. Danza
En aquest capítol presentem una sèrie d’activitats i jocs organitzats per edats i basats en un dels quatre blocs sobre els quals s’estructura el currículum de música a primària: la dansa. Les activitats de dansa ens recordaran la importància de la música com a mitjà per a la vivenciació, experimentació i aplicació dels coneixements musicals adquirits, entenent la necessitat de potenciar la dimensió expressiva i comunicativa del cos a través de les activitats de moviment. Cada activitat comparteix una estructura comuna que facilita la tasca del professorat: l’edat recomanada, els objectius que es poden abordar, una breu descripció de l’activitat i el material que cal utilitzar. A l’apartat de desenvolupament s’expliquen detalladament les fases a seguir per al desenvolupament de l’activitat. També s’hi inclouen estratègies per al seu ensenyament, activitats alternatives i recursos en línia relacionats amb l’activitat tractada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actividades para todos los cursos
En aquest capítol es presenten una trentena d'activitats tipus que per les seves característiques es poden dur a terme en els diferents cursos de primària. Serà la mestra o el mestre qui decideixi en quin curs o cursos li pot interessar incloure'n a la programació de treball. Per a la seva presentació, cada activitat comparteix una estructura comuna que facilita la tasca del professorat: l'edat recomanada, els objectius que es poden abordar, una breu descripció de l'activitat i el material que cal utilitzar. A l'apartat de desenvolupament s'expliquen detalladament les fases a seguir per a l'acompliment de l'activitat. També s'hi inclouen estratègies per al seu ensenyament, activitats alternatives i recursos en línia relacionats amb l'activitat tractada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anexo: Fondo de recursos
En aquest capítol s'hi inclou un annex que, a manera de fons de recursos, ofereix una varietat d'idees i recursos addicionals que el mestre o mestra pot desenvolupar si així ho vol. Els annexos estan classificats en tres grups, d'acord amb la mena d'activitats i jocs musicals que s'hi recullen: activitats a partir d'una audició, activitats a partir d'una cançó, jocs en educació musical.
El llibre ofereix una bateria d’activitats i jocs organitzats per edats i basats en els blocs del currículum de primària: escolta, interpretació, creació i dansa. Una oferta rica, variada i àmplia d’activitats en el desenvolupament de les accions d’ensenyament i aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre ofereix una bateria d’activitats i jocs organitzats per edats i basats en els blocs del currículum de primària: escolta, interpretació, creació i dansa. Una oferta rica, variada i àmplia d’activitats en el desenvolupament de les accions d’ensenyament i aprenentatge.