Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La familia es el principal agente educador de niñas y niños
La família té diverses funcions, que tenen a veure amb la satisfacció de les necessitats dels fills i filles i que podem agrupar en dos àmbits: la configuració de la identitat dels seus membres a través de la pertinença, i la individuació que implica el desenvolupament de l’autonomia. Tots dos comprenen aspectes tan bàsics per a la construcció de la persona com la bastida emocional o els valors i habilitats amb què se surt al món. Són, doncs, sens dubte, funcions educatives fonamentals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Familia y escuela son corresponsables de la educación de niñas y niños
Educar nenes i nens, noies i nois, no és patrimoni de l’escola. La família també educa. Entesa l’educació com a col·laboració entre els agents que hi intervenen, cal conèixer quines mirades apareixen a les famílies cap als centres i quines són les que tenen els centres cap a les famílies. La necessitat del centre també es concreta en el fet de plantejar-se com s’arriben a establir les corresponsabilitats educatives que cal compartir amb les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los centros deben dialogar y analizar la concepción que tienen de las familias, las relaciones que establecer con ellas y sus responsabilidades
Perquè les relacions amb les famílies tinguin punts de trobada profitosos per a totes les parts, cal que el centre reflexioni i dialogui sobre imaginaris i concepcions que té sobre les competències, habilitats i funcions de les famílies, i sobre com es recullen i preveuen al centre escolar. I passar del diàleg a l’acció creant els vincles necessaris amb les famílies per reconèixer-les i que es reconeguin com a membres de la comunitat educativa, establint les condicions que possibilitin dur a terme les decisions preses i planificant (donant, així, valor i concreció a les decisions) la posada en acció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La participación de la familia en la escuela debe centrarse en aspoectos relevantes y tener capacidad de decisión real
La participació de les famílies als centres escolars ha d’anar més enllà de la seva participació a través de l’AMPA i del consell escolar, i incloure diverses formes i modalitats d’implicació. A més, és essencial que els pares participin en qüestions importants i que la seva veu tingui repercussió en les decisions organitzatives del centre, tot i que encara hi ha moltes barreres que dificulten l’existència d’aquesta participació parental.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La persona tutora y padres y madres han de establecer relaciones que comporten reconocimiento, valoración y compromiso mutuos
Massa sovint, famílies i escola es miren de reüll, entre la distància o la indiferència en el millor dels casos, i el conflicte en el pitjor. Judicis mutus i incomprensions són el reflex de la freqüent manca de comunicació, acceptació i respecte mutu, i acaben creant dinàmiques vicioses que es retroalimenten. Proposem un tipus de relació més madura i més col·laborativa, basada en el vincle, el reconeixement del lloc de cadascú, la competència de l’altre i la recerca de les solucions compartides.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La diversidad familiar no ha de provocar desigualdades ni discriminaciones
Reconèixer la diversitat familiar és una necessitat que té el centre educatiu si vol tenir en compte els drets que té tota la família. I reconèixer-la contemplant-la lliure d’estereotips i reticències, com una expressió de normalitat i no com un cas especial. Partint de les característiques i necessitats de cada família, el centre educatiu haurà de buscar punts de trobada amb cadascuna que permetin establir accions profitoses per a cada nena i nen que es comparteix.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las relaciones entre familia y escuela tienen características determinadas según las edades de los niños y las niñas
La relació entre família i escola té les seves especificitats segons els diversos estadis evolutius de la infància. Des d’una mirada més àmplia, sistèmica, s’ha anat obrint cada vegada més el focus per comprendre que les necessitats d’una família en cada moment evolutiu no depenen només de l’edat de cada fill o filla concrets, sinó de tota la dinàmica familiar, tan canviant com cadascun dels seus membres, però en una dimensió més complexa. Comprendre cada fase del cicle vital familiar ens permet ajustar més bé l’acompanyament des de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La institución escolar es el motor para la creación de comunidades educativas abiertas e inclusivas
Partint del fet que les famílies han de ser considerades membres de la comunitat escolar, el centre educatiu necessita projectes i agents que advoquin per una escola inclusiva i el treball en xarxa amb la comunitat. En aquesta situació, el centre educatiu és una peça indispensable per a la construcció d’una xarxa de confiança amb les famílies i l’entorn més proper. Un projecte educatiu real i operatiu en què les famílies i la comunitat tinguin un lloc substantiu facilitarà l’aprenentatge de tot l’alumnat i el benestar comú.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los cambios sociales y culturales implican una reconstrucción constante de las relaciones entre familias y centros educativos. Y también entre la inst
Un centre educatiu durà a terme la seva comesa amb qualitat, profunditat i sostenibilitat si és capaç de llegir, com a institució, les transformacions de tot tipus que es produeixen de manera accelerada en el seu entorn i que afecten la identitat docent, les funcions que té adjudicada la institució educativa i la composició i demandes de les famílies. El treball en xarxa es perfila com el nou paradigma educatiu: es reconeix la multiplicitat d’actors i actrius en educació (famílies, comunitat...) treballant en interdependència i partint del fet que l’educació i l’acció educativa han de ser globals i responsabilitat de tots.
Proposta de reflexions i accions sobre la relació entre centre educatiu i famílies amb la intenció de bastir ponts, per compartir, sumar, respectar-se, col·laborar i anar de la mà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proposta de reflexions i accions sobre la relació entre centre educatiu i famílies amb la intenció de bastir ponts, per compartir, sumar, respectar-se, col·laborar i anar de la mà.